håpogtro Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Hei, var nettopp og tok mine første blodprøver. Er bare i uke 7, men greit å få ting sjekket synes jeg. Fikk da vite at jeg hadde bakterier i urinen. Men de ville ikke begynne å behandle før de hadde analysert blodprøver i tillegg. Noen som har erfaringer med dette ? Har skjønt at urinveisinfeksjon må behandles når man er gravid, men har ikke så veldig lyst til å gå på anibiotika nå, særlig ikke de første 12 ukene. Noen som har hatt dette og at det har gått over av seg selv bare ? Har aldri hatt dette før....typisk at det kommer når jeg er gravid :-o Under legebesøket fikk jeg også opplyst at man ikke skulle ta multiviaminer for de inneholdt vanligvis vitamin A, noe som kunne skade nervebanene til fosteret....De siste par ukene har jeg tatt det hver dag, men får vel slutte nå da. I tillegg sa legen at jeg burde holde meg unna vakumpakket kjøtt..., sjømat (reker) og jordbær. Fra før av har jeg holdt meg unna spekemat, fetaost og sushi. Føler til slutt at det kan være noe galt med nesten alt man spiser... Ikke bare, bare å være gravid nei ;-)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Jeg hadde også uvi da jeg gikk gravid sist og fikk dette behandlet med selexid. Gikk veldig greit for min del. Uvi _kan_ gå over av seg selv, men det er også god sjans for at ubehandlet uvi utvikler seg til nyrebekkenbetennelse og det kan jeg love deg at du i alle fall ikke vil ha! Det finnes antibiotikaer (feks selexid) som ikke er skadelige for gravide å bruke så om legen anbefaler det ville jeg absolutt brukt det.
isi* med liten januar spire!! Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Hmm ikke reker eller jordbær heller. Hvorfor? Greit man går bare gravid noen få mnd i året så jeg syns det er helt greit å ünnvære en del ting i tillegg til det åpenbare alkohol +++ og å spise sundt er jo bare godt for min egen del. Men skal man ikke kose seg. Jeg har ikke lyst på noen ting. Å reker og jordbær er jo gode ting en koser seg med. Er det farlig for min lille skal jeg holde meg unna, men trodde dette var når en ammet jeg... Hmmm. Uvi når en er gravid vet jeg desverre svært lite om. Men hadde nyrebekken betennelse rett før jeg ble gravid, og det vil jeg IKKE ha igjen!!!
håpogtro Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. juni 2008 Joda, når det finnes antibiotika for gravide som ikke er skadelig for fosteret skal jeg selvfølgelig ta det, men hadde liksom i utgangspunktet håpet å slippe å ta medisiner mens jeg går gravid. Har lest om nyrebekkenbetennelse og det høres ikke noe særlig ut nei :-o
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå