Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan merker mann at man gjør det? guttungen (4,5 mnd) ha begynt å spise 2hvertime igjen - HELE døgnet. Han sutrer og styrer når han spiser, virker ikke fornøyd...tror ikke det er økedøgn heller for det har pågått ca en uke. Føler meg som ei vaskefille, men har ikke turt å begynne med tillegg på kvelden, redd for å miste melka helt... HS gidder jeg ikke ringe for hun er helt merkelig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tulla vår gjorde det samme då ho var ca 5 mnd. Maste på mat heile tida, døgnet rundt. Vi begynte å gi grøt, ga ganske raskt 2 grøtmåltider pr dag, og etter ei veke eller to kom virka det som om grøten "slo inn" og ho begynte plutselig å sove heile nettene frå omtrent 6 mnd alder.

Når vi begynte med grøt og slutta med nattamming gjekk det utover melka mi. Tulla syns det var mykje kjekkare med vanlig mat enn pupp, og produksjonen min stupte. No ammer vi kun morgon og kveld (trur ikkje det er mykje melk ho drikker) og eg gir litt mme på flakse (no er ho 8 mnd).

Du må berre gjere det du føler er det rette. For veldig mange så går det nedover med amminga når ein begynner med grøt, men ingen regel utan unntak. Kan jo prøve å stimulere med pumping (eg var ikkje så flink til det...) Men når du aldri får sove så blir ein sliten, og ein kan ikkje holde på slik i lange tider.

Dette var berre mi historie, den treng jo ikkje gjelde deg :)

Skrevet

Prøv å begynne med grøt i tillegg,kanskje apetitten tar seg opp. For min del ble det ikke mindre melk,ihvertfall ikke mindre enn hun har behov for,etter vi starta med to grøtmåltider. Hun er fryktelig urolig ved amming,så drikker vel knappe to minutter,hehe. Når hun våkner på natta/tidlig morgen så drikker hun derimot opp to fulle mugger.

Legger til at jeg på 6,5 måned aldri har pumpa meg(eier ikkeengang en),så er bare jenta som styrer produksjonen her. Hun sover sortsett hele natta,fra 8 på kvelden også.

Selv om puppene blir mykere,ikke sprenger like mye og blir mindre i størrelse,så trenger det ike bety mindre melk,de bare blir sånn etter noen måneder med regelmessig amming.

Ikke gå å vær redd for å miste melka/ha for lite,da kan det faktisk skje.(ifølge H.S),mange uroer seg unødvendig.

Barnet ditt er uansett straks gammelt nok til å spise fast føde.

Dette går fint,bare ha tro på deg selv og at du får det til! Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...