Brady Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Fødte for under en uke siden barn nummer 2. Etter noen dager kjente jeg en klump i armhulen som jeg ikke har kjent før. Noen som har opplevd dette? Snakket med helsesøster, og hun sa at man kunne ha melkekjertler i armhulen også og ba meg massere kulen mens jeg ammet det nærmeste brystet for å se om den forandret seg. Ellers så måtte jeg ta kontakt med legen. Synes jo det er skikkelig ekkelt. Ikke noe gøy å ha en kul, og man tenker jo det værste med en gang man oppdager noe sånt. Håper noen av dere har opplevd dette og har noen trøstende ord.
Sunniva78 har to små Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Har ikke opplevd det selv, men ei venninne av meg hadde så mange kuler under armene at hun nærmest gikk med armene rett ut, hehe... Og det var melkekjertler ja, de kan bli harde og vonde! Ta deg en varm dusj, og massèr:-)
Brady Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2008 For en lettelse å høre!!! Får håpe det er tilfelle for meg også. Hører gjerne om flere har erfaring med dette.
Erisa* Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Hei! Det er mest sannsynlig melkekjertler, prøv å gjøre som du har fått råd om med massasje mens du ammer, varm dusj etc. Men hvis det ikke går over i løpet av et par uker, bør du kontakte lege. Det kan tas ultralyd av kulene, og man kan da avsløre om det er melkekjertler eller ikke. Det er som sagt mest sannsynlig ufarlig, men ta det på alvor likevel:)
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Jeg oppdaget også en slik kul ca 1 uke etter fødselen.Jordmor sa det var pga melken - og den gikk bort av seg selv.
Brady Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. juni 2008 Så godt å høre at flere har opplevd dette. Hvor lang tid tok det før den gikk bort på deg? Har prøvd å massere kulen ved hver amming idag, men har egentlig ikke kjent noen forandring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå