1stor1liten =) Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 sitter å ser nanny 911 og tenker litt rundt det. jeg vet med meg selv at jeg gir for mange advarsler . Snuppa har sterk personlighet og når hun trasser er det hardt. Vi praktiserer her hjemma at om hun ikke hører etter og bare fortsetter og tulle med f.eks middagsmaten må hun stå på gangen , får komme inn igjen og spise når hun skal oppføre seg.
Gjest -<<- Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Nei, det er vi neppe. Hva legger du i å disiplinere? At ungene skal stå på gangen om de ikke adlyder er i hvert fall passe uaktuelt.
Lekamøia Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Vi driver ikke med sanksjoner som time out ol. Har aldri brukt det. Han er 6 år og vi har satt grenser, men uten noen form for straff/tome out.
Tøysetipp Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Det har hendt (et par ganger) at hun har blitt sendt på rommet. Og tenk, hun har ikke fått varige mèn. Da ble hun forklart at hun måtte tenke gjennom hva hun hadde gjort og hvorfor det ikke var noe allraight å gjøre. (etter advarsler).. Og etterpå hadde vi en prat om hennes følelser og mine, og fikk henne til å forstå at som følge av slik oppførsel- fikk det konsekvenser for henne. Barn må bli forklart og snakket med. Det tror jeg er alfa o' mega. Ellers så har vi (bank i bordet) ikke hatt mye trass med henne. Er for øvrig nøye med normal folkekikk og høflighet.
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Definer disiplin. Jeg benytter ikke metoder som det du beskriver, men grenser har han.
dritgrei hei hei! Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 jeg har aldri brukt straff som oppdragermetode, men klistremerker derimot :-) det har hjulpet meg av og til, men jeg tror at om man betstemmer seg tidlig for å være tydelig på hvem som bestemmer så trengs ikke straff som metode.
1stor1liten =) Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. juni 2008 disiplinere som å sette regler. time out heter det vel egentlig det vi bruker. 1 advarsel og konsekvens om hun ikke oppfører seg, det er bare at jeg ikke er flink nok med bare 1 advarsel. Vil gjerne slippe time out men hun tvinner meg bare rundt lillefingen egentlig. Snuppa er en skikkelig kosejente og er en flink storesøster som er glad i lillebroren sin men trassen unngår vi ikke. Føler det er flere som får time out til å høres ut som en forferdelig straff men det er jo ikke det! hun kan se oss om hun står på gangen, den er like ved stua.
Gjest -<<- Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Vi praktiserer selvsagt grensesetting, og er svært konsekvente når vi først har sagt noe. Men time out og lignende pressteknikker er uaktuelle for oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå