Gå til innhold

Noen som har erfaring med fødekrakk/stol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er andregangsfødende og vurderer sterkt fødekrakk denne gang. Fødte liggende sist, og det gikk veldig greit, men kunne tenkt meg å fått utnyttet tyngdekraften mer denne gang, iom at jeg mest sannsynlig ikke er like sterk i bekkenbunnen/bekkenmusklene som sist...

Noen med erfaringer? Gode, dårlige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fødte på fødekrakken sist gang og har kun skryt å si om den :)

prøvde meg liggende, og sittende på krakken i sengen, stående, halvveis stående osv sov..

men krakken på gulvet gjorde underverker..fikk brukt tyngdekraften skikkelig samt at jeg var utslitt i bein og armer etter en laaaang fødsel..

sittende på fødekrakken og beveging av hoftene i sirkler (som ved bruk av rokkering) klarte å hjelpe meg slik at guttungen kom ut...rullingen med hoftene skulle jeg gjerne oppdaget tidligere,for det hjalp mot alle smertene jeg hadde...vondt gjorde det fortsatt,men det fjernet det meste samt at det hjelp ungen komme lenger ned og til slutt ut.. :)

jeg satser på fødekrakk denne gangen og jeg...er vanskelig å planlegge,men det er det som er utgangspunktet mitt ihvertfall.. :)

Skrevet

Ja, det er vanskelig å planlegge, men tenker som du å ha krakk som utgangspunkt(:

Takk for svar! Skal huske på det med hofterullingen, kanskje det fungerer hos meg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...