Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har et problem med min datter på 5 år, hun spiser så lite. Hun ble storesøster for noen uker siden, men problemet med maten har hun hatt lenge. Men etter påske har hun blitt enda dårligere til å spise. Hun er aldri sulten eller tørst. Har blitt en kamp å få i henne mat og hun har blitt veldig tynn. har bestandig vært slank, men nå er hun tynn. ansiktet har blitt kantete og knærne ser veldig store ut i forhold til lår. Hun er 117 cm og 19 kg. Har en liten mistanke om at matlysten henger sammen med at hun har blitt storesøster og at alle snakket om at hun skulle bli storesøster før babyen kom. Har snakket mye med henne om det å bli storesøster også, det eneste hun klager over er at hun ikke får like mye oppmerksomhet som før. (og det fikk hun mye av) men regner jeg med går seg til etterhvert.

I matveien er hun ikke vanskelig, hun liker det meste, er bare det at hun spiser så altfor lite.( En vanlig dag med mat frokost: halv skive med brød, litt drikke, lunsj: halv skive, litt drikke ( vann) noen biter frukt, middag hun spiser etter mye overtalelse halvparten av den lille porsjonen hun får, kveldsmat av og til et glass melk)

Klager på at hun blir sliten, og har i det siste vært ofte kraftig forkjølet. Mat, krefter og forkjølelse alt dette henger sammen, men hva kan jeg gjøre for at hun skal komme ut av denne sirkelen.

Noen som har erfaring med å få ungen til å spise igjen. Kan ikke vente på at det skal gå over av seg selv, da er jeg redd hun blir syklig tynn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...