Princen min Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Min gutt er nå 3,5 mnd..og mange maser på meg at jeg må få han på eget rom jo forter jo bedre... Men vi har rom nede,og bebyen har rom oppe,så jeg syns d er for tidlig å ha han på eget rom... Hva m dere??
Sunniva78 har to små Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Huff, jeg gruer meg til den dagen jeg! Gutten vår er 4 mnd og jeg lurer på om han våkner av oss på natta av og til. Ikke minst av vekkerklokka til pappan på morran... Men kjenner jeg gruer meg litt ja, for det er så betryggende å bare gløtte oppi senga som står rett siden av min når jeg måtte ha behov for det! Vi har soverommene i samme etasje, men ikke rett siden av hverandre. Ikke noe svar på spm ditt dette, men lurer litt selv også;-)
Zitro Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Gutten hadde eget rom fra dag 1, og lilletuppa nå flyttet inn på sitt rom etter ca 4 dager. Men vi har rommene vegg-i-vegg med oss da. Skjønner godt at du vil vente litt til som må legge han i en annen etasje.
solstråla_mi Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 vi la henne inn på eget rom etter 1 uke.. tidlig for noen kanskje?? men merket att vi forstyrret henne om natten, og jeg våknet veldig lett av henne... så tror både jeg og vesla sover bedre på hvert vårt rom.. Hadde såklart ikke hatt henne på eget rom så tidlig hvis jeg var usikker på om jeg hører henne eller ikke.. men er ganske trygg, heldigvis:) Når hun har vært syk, har jeg ligget på en seng inne på rommet hennes..
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har ikke noe svar på spørsmålet, men noen tanker rundt det. Vi hadde tenkt at sønnen vår skulle inn på eget rom tidlig, men i og med at vi har vært og skal mye på ferie har vi avventet (han sover på samme rom som oss på ferie, så vi bestemte oss for å ta tilvenning til eget rom etter sommerferien). Jeg er glad for denne avgjørelsen, og nå skjønner jeg ikke hvordan jeg skal klare å ha han på eget rom før jeg slutter å nattamme. Er så lettvint å ta han over i senga vår, og må innrømme at svært ofte sovner jeg. Er så trøtt på natta at det virker uoverkommelig å skulle gå inn på et annet rom... Sønnen vår er 4,5 mnd. Noen med erfaring?
shimonie Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 vi la inn småtten på eget rom da han var ca 4.5 mnd gammel. det funket veldig fint=) nå sover han MYE bedre, og det samme gjør vi! rommet hans er rett over gangen da, så hører hvert minste klynk hvis det skulle være noe. var egentlig litt betenkt med å legge han på eget rom så tidlig, men hs sa det sikkert gikk heelt fint. hadde egentlig planer om å legge han inn da når ble rundt ett år.. men tror det er lurere å begynne litt tidligere, vet flere som sliter pga de har venta til ungen har blitt rundt året. i ditt tilfelle hadde jo jeg også vært nervøs. men har dere baby call, så burde det jo være litt lettere å legge han på eget rom. men ikke stress fordi andre mener du burde det!! syns du det er for tidlig, så vent til du syns det passer selv!
~\/ero~ Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Vi har det slik som dere, at babyen har rom i en annen etasje. Jeg ventet med og legge lillegutt på eget rom til han var 7mnd. Jeg var egentlig ikke klar for det da heller, men pga at lillegutt begynte og våkne oftere om natten måtte vi gjøre noe. Det gikk over all forventning. Vi har babycall på om natta. Skjønner godt at du vil vente. Vi hadde tenkt og vente til gutten vår var 1år, men når ting ble sånn så var det likså greit og legge han der før. Synes du skal vente til du selv blir klar, og ikke hør på hva andre mener.
Labambie Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Her havnet hun på eget rom da hun var 12 uker gammel... Da var kurven for liten og sprinkelsenga får ikke plass på vårt rom. Rommet hennes er vegg-i-vegg, vi har babycall og babysense... Det var litt kjipt de første par nettene men nå er det helt greit... Og det føles veldig greit at hun har eget rom,vi sover bedre alle sammen..
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #9 Skrevet 16. juni 2008 La han på eget rom da han var 6 mnd. Hadde tenkt på det en stund, pga jeg sov veldig dårlig, og han så ut til å bli vekket av oss. Men følte meg ikke klar for det før han var litt over 6 mnd. Gjør det når du føler deg klar for det selv.
knips Skrevet 16. juni 2008 #10 Skrevet 16. juni 2008 Min gutt er 9 og en halv mnd. ligger fremdelse på vårt rom og kommer til å gjøre det en stund til.
Gjest mphs Skrevet 16. juni 2008 #11 Skrevet 16. juni 2008 Første jente sov på rommet vårt til hun var 2 år og 4 mnd og babyen er bare 2,5 mnd så renger med hun blir inne hos oss enda en stund:o)
2SmåTroll Skrevet 16. juni 2008 #12 Skrevet 16. juni 2008 Her er tulla 10 dager og har vært på eget rom siden vi kom hjem fra sykehuset Fungerte kjempefint med storesøster og ser ut som det går like fint nå. Er bare tvers over gangen, så det er nærme og vi hører jo godt at ho våkner.
Lykkeliten og jeg Skrevet 16. juni 2008 #13 Skrevet 16. juni 2008 Vi la mini på eget rom da vi tok nattavvenningen. Da var han 10 mnd. Han ligger rett over gangen og vi har på babycallen siden vi har begge dørene igjen på natta. Funker bra det asså. Men jeg må innrømme at jeg hadde aldri klart å legge han på eget rom så tidlig - hvert fall ikke når det er i en annen etg. I så fall, bruk babycall slik at dere våkner selv om dere sover litt tungt.
*Smiley* Skrevet 16. juni 2008 #14 Skrevet 16. juni 2008 Mini er 9 mnd og skal straks flytte på eget rom.
kitty08 Skrevet 16. juni 2008 #15 Skrevet 16. juni 2008 Mi er bare 3,5 mnd og vi har det som dere, men jeg håper å legge henne på eget rom om ca en måned (da har vi flyttet, så rom i samme etasje). Ellers sier noen at det kan være lurt å ikke gjøre det mellom 7 og 9 mnd pga separasjonsangst, så enten før eller etter det. Men dere må jo gjøre som det passer for dere ;-).
bruse Skrevet 16. juni 2008 #16 Skrevet 16. juni 2008 Foreløpig har vi bare ett soverom. Men om en mnd skal vi flytte til hus og da vurderer vi å legge vesla på eget rom. Hun vil da være 7 mnd.
* en liten prinsesse * Skrevet 16. juni 2008 #17 Skrevet 16. juni 2008 Vår datter er 7 måneder og sover fortsatt på vårt soverom, men vi vurderer sterkt å begynne med nattavvenning og flytte henne på eget rom nå.
spireliten Skrevet 16. juni 2008 #18 Skrevet 16. juni 2008 PLanen var å ha han på vårt rom til han ble 1 år, men måtte flytte han da han var 7 mnd pga at han begynte å våkne mye om natta og våknet bare vi snudde oss i senga. Ha babyen så lenge dere føler for det inne hos dere Det anbefales jo å ha de på foreldrenes rom til de er 1 år pga krybbedød. Du kan bare si det dersom andre maser. Viktig å gjøre det som dere selv kjenner er best:) En dag er dere klare for det.
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #19 Skrevet 16. juni 2008 Vi la henne på eget rom i går for förste gang!!!!!!! HUn er 6 mnd. 1. mann fikk også eget rom da han var 6 mnd. Jenta vår sover hele natten gjennom og vi så derfor ingen grunn til å ha henne på vårt rom lenger. Men, jeg må innrömme at jeg gråt en liten skvett allikevel. Det er liksom en milepäl når de får eget rom! Gud, lurer på hvordan jeg kommer til å reagere når barna våre flytter hjemmefra!!!
mamman til leon og Noah Skrevet 16. juni 2008 #20 Skrevet 16. juni 2008 Noah lå på rommet vårt til han var 7 uker... da flyttet vi han. og han sov mye bedre der inne. vegg i vegg selvfølgelig. nå er han 16 uker og sover hele natta med litt smokke putting da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå