Gå til innhold

Kan jeg be min mann om å delta på 1 IVF runde til??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er også 65-modell, og min mann er 70-modell, vi traff hverandre i 1995. Vi har 2 barn unnfanget ved naturmetoden. Trøblet mye med graviditeter og aborter (SA/MA), så mannen steriliserte seg i 2004. Det angret jeg på, så vi fikk et prøverørsbarn i 2007. For drøye 2 uker siden satt jeg inn 3 fryseegg, men ble ikke gravid.

Minstemann er ett år nå, og jeg kunne gjerne tenkt meg en lekekamerat til han. De andre to er 5 år og 11 år. Ønsker meg altså et 4. barn ved ass befruktning om mulig, men min mann vil ikke høre snakk om det (sannsynligvis syns han barna tar for mye av den kosen og tiden han burde ha fått - hvilket jo er et fenomen som vil bedre seg noe med åra). Min mann må få nålestikk(TESA/PESA) for å hente ut sæd, og det liker han heller ikke så godt.

Hva gjør jeg/vi da, skal jeg respektere hans ønske, eller bør han respektere mitt? Hvor langt kan jeg gå i å prøve å overtale han, eller bør jeg være fornøyd nå? Jeg vet at mange av dere sliter med å få barn nr 1, og at spørsmålet mitt kan virke absurd, men dere har sikkert erfaringer likevel mht kvinnens og mannens behov for å ville gjennomgå IVF/ få barn. Alle svar mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snek seg inn et "også" for mye i første setning...

Skrevet

Jeg synes du skal akseptere mannen din sitt ønske. Vil han ikke ha fler barn, så kan han ikke tvinges. Det er ikke bra for forholdet vil jeg tro.

Du er kjempeheldig som har 3 flotte barn, og selv om du ønsker det fjerde, så burde dere i allefall være enig hvor veien går videre. Det ville ikke bli noe bra om det fjerde barnet skulle ødelegge mer enn glede. Veien dit kan jo bli så lang, og er det verdt det? Særlig om mannen din ikke ønsker det?

Er det verdt å kjempe for enda et barn, om det ikke er ønsket fra begge foreldrene? Jeg skjønner jo at mannen din vil bli utrolig glad i den fjerde i rekken også, det er ikke det. Men nå har dere 3 dere kan bruke tid på, og glede dere over de :-)

Bruk tiden godt til å kose med de barna de har, barnet ditt på ett år kan jo fint leke med han på fem?

Du spurte om min mening, og jeg svarte. Det ble kanskje ikke det svaret du hadde håpet på, men det er i allefall min personlige mening :-)

Skrevet

Jeg er glad for alle svar Maddiken;) for jeg er så i tvil om hva jeg bør gjøre..

mvh

Skrevet

vet du jeg syns du skal respektere hans øsnke jeg. du har tros alt 3 friske fine barn.. hadde jeg hatt det hadde jeg vært kjempe fornøyd . men det er min mening..

Hadde da brukt tiden på å pleie hverandre.

Skrevet

det hørtes så strengt ut da jeg leste det... var ikke det altså:)

Skrevet

Jeg kan ikke si noe annet enn at jeg er enig med de damene over!

Kos dere med de barna dere har og hverandre!!

Skrevet

Synes heller ikke du skal mase på mannen din, kos deg med de du har fått:)

Skrevet

Hei igjen lissi:-)

Saken er den at om dere ikke hadde måtte ha IVF etc. for å få barn, så hadde dere garantert fått en til.........tror jeg da:)

Jeg synes det er trist at IVF skal være et hinder/årsaken til at dere ikke får et fjerde barn. Hvorfor skal en måtte ta til takke med mindre enn en egentlig ønsker pga at en må gjennom IVF?

Skjønner at mannen din ikke synes det han må gjennom er særlig gøy. Man kan det hende at det er der mesteparten av tyngden for et nei ligger? Kanskje du skulle spørre han om det...

Dere har jo tre barn sammen og selv om du ikke ble gravid denne gangen, så vil du nok bli det, også lettere enn mange andre IVF`ere og andre som sliter. Også en grunn til å forsøke på et fjerde barn spør du meg. Hadde du måttet gå gjennom 3-4 forsøk per barn, så hadde jeg hatt full forståelse for at en "hadde gitt seg før", også før en egentlig hadde ønsket.

Mtp alderen din også, så føler du nok kanskje også at det er nå eller aldri....det ville jeg også ha gjort. Og saken er den om du ikke gjør det nå (snart), så vil kanskje toget være godt for alltid?

Lissi, du har 3 barn......du elsker barn og lengter etter en liten til. En liten som du kan elske og bruke tiden din på:-) Kommer det et fjerde barn, så vil dere elske det like høyt som deres tre andre barn og dere vil kunne gi det alt det trenger av både tid og kjærlighet og mere til:)

Ja, det kan bli litt travelt og din mann kan vel sikkert føle seg litt satt til side noen perioder, men litt kan man ofre. Dessuten så er det noen gode mellomrom på deres tre barn nå, så han har fått god tid til kos innimellom slagene;-)

Ja takk, til en herlig hektisk og travel tilværelse med huset fullt av unger.....enn resten av livet tenke, gruble og savnet den siste lille som en så gjerne ønsket seg, men ikke fikk muligheten til å prøve å skape..

Håper dere blir enig og finner ut av det.

(JEG HEIER PÅ DEG!!)

Klemmer:)

Skrevet

Tusen takk for alle synspunkter, og sist men ikke minst takk for at du heier på meg ivf m/prins!!!

Det var kanskje litt for mye forlangt å søke støtte for mitt synspunkt her inne hvor damene sliter med barn nr 1 og 2 og kanskje 3, og så maser jeg om barn nr 4 (uhørt?)!

Vil bare si at bygda jeg bor i trenger hvert barn det kan få for å opprettholde elevtallet ved skolen, det er derfor mange (kjærlige og gode) 3, 4 og 5 barns mammaer og pappaer i mine hjemtrakter. Men det er veldig få IVF-barn..kanskje 3-4 stk.

Jeg kommer til å snakke pent med min mann om dette fremover mot juletider, og skifter han ikke mening til da, så blir det ikke noe mere. Han er for øvrig en kjærlig og god pappa, så jeg vet at vi to fint ville klart et barn til sammen, som også dere vil elske og oppfostre deres eksisterende og/eller fremtidige barn.

Inntil videre trekker jeg meg nok stille og rolig ut av dette nettstedet, som har lært og rørt meg mye, og om jeg skulle dukke opp igjen håper jeg mange, mange av dere sitter med store mager, og har flyttet over til BIM eller DIB eller lignende.

klm

Skrevet

Dersom dere har to barn fra før (eller flere) får dere ikke flere forsøk fra det offentlige. Og heldigvis for det...selvom jeg absolutt kan tenke meg ett barn til og trenger ivf for det. Det er allerede lang ventetid og lengre vil de bli om man skal priotere oss med flere barn. Det er godt vi har det private da. Men i forhold til spørsmålet ditt; Dersom din mann er klar på at han ikke vil ha flere barn, så synes jeg man bør respektere det når dere allerede har tre barn fra før.

Skrevet

hei, hei!

Vi tok vårt første IVF-forsøk når jeg var 41 år, og gikk privat med en gang. Har ikke lagt beslag på det offentlige IVF-tilbudet og skjøvet andre inn i kø der;)

Min mann er nok mest redd for nålestikka i testiklene;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...