Gjest Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Hver kveld prøver jeg å finne på en god unnskylding for å ikke dra på jobb neste dag. Jeg kommer alltid frem til at jeg må dra pga. div arbeidsoppgaver som MÅ gjøres. Så nå har jeg tvunget meg selv på jobb i mange uker. I dag kjenner jeg at jeg nesten bryter sammen, er så utrolig sliten og ønsker mest av alt bare å dra hjem. Jobber fullt, er 27 uker på vei, har ei jente på 2 år hjemme. Kjenner at jeg ikke fikser mer snart. Det er isåfall skikkelig nedtur, for jeg har ferie om to uker. Har liksom håpet at jeg skulle holde helt frem til ferien. dessuten har vi ikke fått vikar til meg ennå, og det er ikke noen som kan ta min stilling hvis jeg skulle bli sykmeldt nå.... Måtte bare klage litt, føler jeg presser meg litt for hardt i forhold til hva jeg ønsker.... Kanskje jeg skal ta mot til meg og kaste inn håndkleet....
babyandme Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Vet du, dette er ikke tiden for å ofre deg.. du er et godt stykke på vei i svangerskapet.. du er sliten og har en liten i magen i tillegg til en til å tenke på hjemme.. synes du skal lytte til kroppen din og ta det med ro før du blir alvorlig syk/sliten.. du skal jo være i stand til å nyte ferien også, ikke være helt utkjørt.. du har fortjent det nå, og tror de på jobben forstår.. uansett er det vel ikke din jobb å finne vikarer nå.. flott å høre at du er trofast mot jobben din, men du har deg selv, babien og en til å tenke på nå også(og kanskje en mann?) Greit å ha litt overskudd til dem også. Lykke til videre.. håper du kan kose deg i svangerskapet! Stor klem:-)
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Takk for koselig svar. Føler kanskje at andre forventer mer av meg enn det de gjør.... De sier at jeg virker i så god form selv om jeg nå er ganske langt på vei. Men selv om jeg klarer å gå normalt er det andre ting som spiller inn, søvn og overskudd. Og det er jo ikke så lett å se på utsiden. Jeg får nesten bare si det som det er, så blir jeg kanskje halvt sykemeldt ut uka... Klem tilbake =0)
Solsikken73 Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Hei! Dette er akkurat som å lese om meg selv. 29 uker på vei, tre uker til ferie og en 3 åring hjemme.... Sitter på jobb og får ikke gjort noenting. Leser bare her inne:-) Sover ikke om natten, vondt alle veier og helt tom for energi. Lurer på hva jeg skal gjøre..har ikke lyst til å sykemelde meg, men har ikke overskudd til å jobbe. Har tenkt på delvis å sykemelde meg i hele dag. Vi burde nok ha gjort det.
Mamman til Ovedie Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Ta deg en tur til legen og sykemeld deg i allefall 50%.. Har ikke noen små hjemme selv.. Men måtte krype til korset og sykemelde meg 50% for 14 dager siden.. Ble så sinnsykt mye bedre med en gang jeg reduserte stillingen min. Tenk på deg selv og barnet i første rekke!! Er jo heller ikke ditt problem at arbeidsgiveren ikke har funnet noen som kan vikariere for deg.. Resten er arbeidsgivers ansvar.. Ikke ha dårlig samvittighet.
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Da har jeg ringt legen og gitt beskjed til sjefen. Hun tok det pent så ingenting å bekymre seg for heldigvis! Så takk for "oppbacking" herfra, det skal bli godt å hente seg litt inn igjen. Har ikke hatt tid til virkelig å glede meg ennå, så nå skal jeg tillate meg selv og ligge litt på sofaen og kose meg - og glede meg!
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Da har jeg bestilt time hos legen - nå er det din tur. Det føles som jeg har blitt 10 kilo lettere bare av tanken på litt fri. Jeg får heller ikke gjort noe fornuftig når jeg er så sliten, blir mye tull. så bedre å jobbe litt når vi først er på jobb og heller få slappet ordentlig av de timene vi får fri =0)
cheers Skrevet 16. juni 2008 #9 Skrevet 16. juni 2008 heisan Jeg hadde det slik i mine første svangerskap og nå har jeg vært til homeopat og fikk beskjed at jeg hadde hormonelle ubalanser. Så blir jeg gravid nå så håper jeg at jeg ikke får sånn ekstrem trøtthet som jeg hadde i første runde. Du kunne evt ha prøvd en runde hos homeopat for å se om de kan finne noe som hjelper deg. Det å gå rundt som en zombie er ren tortur.... God bedring !
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #10 Skrevet 16. juni 2008 Uff, det høyrest ikkje godt ut i det heile tatt:( Stakkars deg! Du kan jo høyre med jordmor/lege om å få nokre dagars sjukmelding, sånn at du kan få igjen litt energi. Nokre få dagar uten deg klarar dei seg vel alltids på jobben. Det hender jo at folk blir sjuke. Beire at du får deg litt ro no, og kan kome tilbake med litt meir "guff" seinare, enn at du skal gå på jobb til du verkeleg blir dårleg. Uansett kva du vel å gjere, så lykke til! Og håpar du får (minst) ei god natts søvn!
Solsikken73 Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 Det er bra du har bestilt time hos legen Glada. Jeg skal gjøre det samme. Det er for dumt å gå sånn som dette. Har en mann med masse visninger om kvelden, så i går satt jeg tre åringen min foran tv, med det resultat at hun var super våken når hun skulle legge seg....Dårlig mor. Helt gåen! Har heldigvis en ok lege som holder til en etg. ned fra der jeg jobber. Trenger bare å si til legesekretæren at jeg trenger en sykemelding så får jeg den. Tar turen på torsdag. Har fri i morgen og skal slappe av:-) Ønsker deg lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå