Gå til innhold

Forteller du absolutt alt til din samboer/mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde fest på lørdag, og når jeg hentet meg en ny øl i kjøleskapet på gangen ble jeg stående å snakke med hun som har vært min beste venninne i ca 10 år.

Vi snakket om at vennskapet vårt ikke var helt som før etter at vi flyttet 1 1/2 time med bil vekk og om at jeg synes det er vanskelig i forholdet mellom min samboer og meg.

Men dagen etterpå maste sambo om hva vi hadde snakket om og ble pottesur og prøvde å gi meg dårlig samvittighet for at jeg ikke sa hva vi hadde snakket om. Det er ikke ofte jeg holder noe hemmelig, men det er vel heller ingenting som tilsier at jeg må dele det med han bare fordi vi er samboere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vi deler ikke absolutt alt.

Han, først og fremst fordi at han aldri husker å fortelle meg ting, jeg fordi at han bare delvis hører etter og da orker ikke jeg å 'tømme' meg til ingen nytte.

Så jeg bruker mine barndomsvenninner til å lufte tanker for.

Skrevet

jeg firteller alt til min samboer. Nå har ikke vi det vanskelig i forholdet så den tvisten har jeg ikke hvert utsatt for.

men jeg ville hvertfall fortalt han om det dere snakket om ang vennskapet deres- så hadde han sikkert hvert fornøyd med det. Sånne tingsnakker vi om "hele tiden" her hjemme- også før det evt bli tatt om med den vennen/venninnen det gjelder.

og hadde jeg hatt det vankelig med min samboer, så ville jeg snakket med han om det FØR jeg snakket med en venninne om det. og han hadde nok også vist (hvis vi hadde problemer) at jeg ville snakket med venninnen min om det!

men skjønner ikke at det skal være så ille å fortelle første del av samtalene deres til samboeren din. hvis dere har litt problemer og han ser du står å snakker lenge med en venninne, så kan det jo hend ehan forstår litt hva dere har snakket om, og ønsker å vite det!???

Skrevet

Nei. For det første vil jeg ikke utlevere venninnene mine, for det andre hender det faktisk at jeg har behov for å snakke med noen om vårt forhold eller hvordan jeg har det og da velger jeg kanskje noen andre fordi jeg ikke vil snakke med han om det.

Nei, det er ingenting som tilsier at du må dele det med han!

Skrevet

Deler for det meste alt ja..Men er det noe av venninne mine som ikke ønsker at jeg skal si det videre så sier jeg ikke det videre. Trenger jo ikke si ALT men stort sett så forteller jeg alt. Spør som regel om jeg kan fortelle det til mannen min for jeg sier jo alt til han. Han er jo bestevennen min og ofte kribler det å fortelle noe:DD Som regel kan jeg si det videre andre ganger ikke. Tror det er viktig å holde det man lover i allefall...

Skrevet

Vi deler det meste av hendelser og tanker vi opplever, ja.

Men der er folk forskjellige.

Syns ikke du gjør noe gale i å prate med bestevenninna de om hvordan du har det, så lenge du prater om han/situasjonen på en respektfull måte. Ingens forhold er helt perfekte, og det gjør ingenting å lufte en tanke eller to til ei god venninne, kanskje tvert imot.

Personlig ville jeg ihvertfall pratet med samboer om situasjonen først. Noen holder jo alt inni seg ovenfor samboer, for så å "sladre" til venninner...Det ser jeg ingen hensikt i. For å løse et problem/en situasjon må en starte der problemet ligger..

Skrevet

Ja, nesten i hvertfall...

Skrevet

jeg forteller det meste ja, men det kommer nå litt ann på hva det er og da. er jo enkelte ting jeg snakker med venninner om som jeg ikke føler for å si også da.

Skrevet

Viktig å være loyal ovenfor venninner selv om en har samboer ja!

Vi to deler alt oss imellom, MEN om ei god venninne betror seg til meg om noe, er det kun mellom meg og henne, så lenge det er hennes ønske!

Skrevet

Forteller ikke alt. Men det tror jeg ikke samboeren gjør heller.

F.eks hva andre venner sier til meg. Noe er hemmelig.

Hvis venninna mi forteller noe til meg, som hun ikke vil at samboeren skal vite om (fordi de også treffes innimellom), så forteller ikke jeg det til samboere.

Det handler om respekt ifh tll hva andre ønsker også.

Og hvis samboeren av eller annen grunn skulle bli sur pga det.. Ja, da får han bare bli det.

Skrevet

Nei, i er selvstendige mennesker og har ikke behov for å vite alle detaljer i hverandres liv.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, det gjør jeg. Utenom det som er forbeholdt taushetsplikten på jobb

Skrevet

Nei, jeg har ikke noe påtrengende behov for å dele alt med mannen. Jeg deler ting med venninner jeg ikke sier til ham.

Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan ha noe privatliv etter at man er et par. Det er for meg et mysterium. Så lenge man ikke gjør noe galt (utroskap osv.), ser ikke jeg noe galt i ikke å dele hver eneste ting med mannen.

Det må da gå an å prate med venninner uten at han skal få vite alt. Jeg hadde blitt irritert på mine venninner om de sladret videre til mannen sin i hvert fall. Det er det samme som å si det til en annen venn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...