Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I min hjemby finnes det en dame som går rundt med en babyvogn med en dukke i. Historien her er at damen er blitt fratatt sitt barn (hun er jo litt tilbakestående), men at hun ikke helt har godtatt situsjonen.

Det går også en eldre dame her med to dukker i en babyvogn. Jeg vet at denne damen mistst to barn i en trafikkulykke for mange, mange år siden. Og hun har gått med disse dukkene siden jeg var liten. Hun mater dem også (men spiser det jo selv).

Jeg synst dette er så trist å se. Gir ikke min kommune hjelp til slike mennesker? Eller er dette noe som skjer "ofte". Finnes det slike mødre i andre byer også. Er slikt vanlig?

Jeg har jo lyst til å løpe bort til dem - og fortelle dem at virkeligheten ikke er slik dem ser det. De sitter jo fast i sorgen. Synst det er synd at vi lar slikt skje.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som hun vi har i Bergen, jeg har faktisk ikke sett henne i det siste. Husker da jeg var yngre så hjalp jeg henne inn på bussen med barnevognen:) Det er jo ikke alltid terapi ol virker. Men er jo også mulig at det å gå med dukke i vognen har hjulpet henne fra å feks ta sitt liv . Kanskje det hjelper henne å gå med vognen.

Det gikk jo alltid mye rykter om henne , det ryktet jeg husker best var at hun visste veldig godt at det var en vogn med dukker så hun hadde ikke et forvridd syn på det. Men hvem vet, iallefall ikke jeg .

Skrevet

Dette er ikke Bergen. Så da finnes det flere slike skjebner. Forstår ikke hvordan noen kan gå rundt med dukker - for å tro at det er barna. Men det er vel ikke alltid man skal forstå alt heller.

Lurte bare på om det bare var i min hjemby at slikt forgikk.

Gjest irismor
Skrevet

Skjer nok over alt. Her hos oss er det ei som går rundt med katter i en barnevogn. Men hun avskyr barn, for hvis det kommer barn for nære henne kan hun fly på de.

Det er mange triste skjebner rundt omkring.

Skrevet

hun i bergen er her enda..

traff henne for en stund siden, "barnet" (dukken) hennes som hun kaller amanda var med i dukkevognen.

Hun kom bort å spurte om "jenta" hennes var like gammel som sønnen min, for hun skulle begynne på skolen til høsten.

Men guttungen min er jo bare 17mnd..

Ville vist at "barnet" skulle bli kjent med noen på samme skole før skolestart

Skrevet

Ja det er så trist. Jeg har sett en dame her i Oslo også i alle år. Og man blir jo sikkert gal av å miste et barn når ingen følger deg opp. Stakkars mennesker...

Skrevet

Det er nok ikke vanlig, men at noen går fra forstanden når slikt skjer tviler jeg ikke på.. For noen blir det helt enkelt for mye å bære og da er vel livet i sitt eget hode enklest å leve.

Skrevet

her i byen er det også to damer som har hver sin vogn... jeg syns det er på en måte fryktelig triat, og på en annen måte litt koselig, for det er jo helt harmløst. Psykisk helse har så mange løsninger, og om det å ha med seg vogn og en dukke gjør hverdagen enklere for disse damene, så er det jo ingenting som er bedre....

Skrevet

Ja, det er trist med sånne skjebner, og man skulle vel tro at de hadde hatt det bedre på en lukket avdeling der de ikke kunne bli plaget av uvitende ungdommer etc.

Har sikkert fått tilbud om det, men det er ikke alltid så lett å tvinge noen til behandling hvis de nekter selv...

Hun vi har her i Bergen går rundt fremdeles. Husker jeg så henne for noen år siden da hun skulle inn på bussen med vogn. Hun sto og ventet på at noen skulle løfte vognen som man gjør hvis det er baby oppi, men ingen hjalp henne (siden det bare er dukker)

Jeg satt inne på en annen buss, så jeg kunne ikke hjelpe. Syns synd på henne da :-(

Skrevet

uff spetakkel, det er så fælt å være vitne til sånne ting! De som er her er en del av bybildet. Jeg har aldri sett dem på bussen, men jeg har sett den ene i kirka ved noen anledninger, og da er det koselig å se at hun blir tatt vare på av folk rundt henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...