T+H+T Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 På lørdag var jeg i selskap til min eneste tantebarn.Bror min sin datter.Blei 4 år.Jeg har nettopp vunnet en del penger.Ville da kjøpe en fin presang til henne.Kjøpte en sånn bil du kjører i.Tenkte ikke at det kunne bli galt.Men konen til min bror blei sur.Presangen som dei gir skal vist være den dyreste og beste.Siden jeg skulle bruke så mye penger på henne kunne jeg sport moren på hva hun trengte.Ville bare være grei.Var det feil av meg å kjøpe den bilen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Feil og feil, om du ønsket og kjøpe den fordi du ville gi den til henne, og ikke for å vise at du hadde masse penger, så var jo hensiktene gode. Jeg kan til en viss grad forstå at hun ble sur, kanskje de følte på at de ikke hadde råd til og gi en så dyr gave?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 hun dama til broren din virker en smule sær
Mikroline Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Jeg synes det er helt greit å kjøpe det man har lyst til når man har penger til det. Ville heller tatt det som et kompliment at noen hadde lyst til å kjøpe en fin presang til barnet mitt.
☆Anonymia☆ Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 vet ikke helt jeg,jeg ville kanskje spurt henne om hva hun syns siden gaven var såpass dyr..
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Hæææ bli sur for noe slik ? Man skal ikke bli sur når man får gaver syntes jeg, det er tross alt en gave. Hun virker veldig sær hvis egoet hennes ble såret fordi nå ble deres presang til datteren ikke den dyreste..nei vettuhva.
T+H+T Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. juni 2008 Jeg kjøpte den ikke for å vise at jeg har penger.Kjøpte den for å være snill.Men jeg må si at nå skulle jeg bare ønske jeg hadde kjøpt noe annet.Jeg ville ikke lage bråk.
Gjest Zima *PP?* Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Åherregud, så latterlig hun kjerringa der var. Som om du gjorde det for å være hoven, liksom. Tror neppe du kjøpte den for å være dust, som du skriver, du gjorde det fordi nå har du penger og ville gjerne kjøpe noe fint. Hvis dama til broren din syns det er vanskelig får hun kvitte seg med de forferdelige kompleksene sine så hun ikke overfører det på ungen sin.
tjukka med spire i magen Skrevet 16. juni 2008 #9 Skrevet 16. juni 2008 å hallelujah!!!! mårn du...... at det går an å være så sær!!!!!!! nei jeg syns det hadde vært kjempekoslig om noen hadde kjøpt en eksta fin gave til minimann her i huset i allefall.............. foreldrene må vel ikke kjøpe den fineste gaven................ ??? det gjør ikke vi!! får alltid mange gaver som koster mere enn det vi har punga ut med.......... vi passer bare på å gjøre dagen spesiell vi..................................
lille_Harepus Skrevet 16. juni 2008 #10 Skrevet 16. juni 2008 Syntes det var en fin gave jeg . Samtidig som jeg forstår litt damen til din bror. Så skjønner jeg ikke hvorfor det er noe å bli sur for! For svare som hun over her, hadde faktisk bare blitt smigret vist noen i min familie hadde vunnet penger og ville brukt litt av det på å gi mini noe fint. Vet ikke hvor mye du har vunnet, men det kan jo tenkes at denne damen er litt sjalu. du skal hvertfall ikke ha dårlig samvittighet!
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #11 Skrevet 16. juni 2008 Ble hun sur fordi det var en dyr gave? Eller ble hun sur fordi en slik bil ikke er det sikreste å sitte i? Nå hører vi bare en side av saken da.... Om min gutt hadde fått en slik bil hadde jeg byttet den. Ikke fordi den var dyr, men fordi jeg har sett en stygg ulykke med en slik bil. Svigerinnen din kan jo alltids bytte hun også - og heller sette pengene inn på en konto til jenta. Tanken var sikkert god, men tror det gledet mer deg enn tantungen. En 4-åring vil jo bli like glad for en glansbok.
prekæs Skrevet 16. juni 2008 #12 Skrevet 16. juni 2008 Så lenge du gjorde ting i beste mening så lar du det ikke gå inn på deg:) hun burde tatt seg sammen uansett hvor mye fornærmet hun ble.
Trulte76 Skrevet 16. juni 2008 #13 Skrevet 16. juni 2008 du hadde vunnet penger, og ville bruke litt ekstra på tantungen din. Jeg hadde ikke blitt sur visst mine søsken hadde tenkt sånn.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 16. juni 2008 #14 Skrevet 16. juni 2008 Jeg hadde SERIØST blitt overlykkelig på mitt barns vegne! Dette er jo noe barna har lenge!! Syns IKKE det var feil av deg. Jeg hadde blitt overlykkelig på min sønns vegne, om tanta til Daniel skulle kjøpt noe så fint! )
Pappas fultreffer :) Skrevet 16. juni 2008 #15 Skrevet 16. juni 2008 Nei jeg hadde ikke blitt sur for det, jeg syns bare det hadde vert kjekt jeg. Hadde ikke brydd meg om hvilken gave som var dyrest, det vet jo ikke en 4 åring likevel. Presangen fra mamma og pappa er kanskje uansett den som blir mest verdsett. Nettopp fordi den er fra dem
Ulldott Skrevet 16. juni 2008 #16 Skrevet 16. juni 2008 Hvis hun ble sur fordi gaven koster mye er hun litt sær, men jeg må ærlig innrømme at jeg hadde blitt irritert dersom noen kjøpte en sånn bil til gutten min. De tar stor plass, virker ikke helt trygge og vi har ikke kjøre-plass til noe slikt. Men som noen sier her oppe, det er jo bare til å bytte.
T+H+T Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #17 Skrevet 16. juni 2008 Her har dei stor plass ute.Fikk meld. av moren til den jenten.Har ordnet seg nå.Hun beklaget oppførselen.Blei overasket og litt sjalu.Jenta stokoser seg.Skal bort der i dag.Skal få se når hun kjører.Det var godt.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 16. juni 2008 #18 Skrevet 16. juni 2008 jeg ville aldri reagert på den måten, vill blitt glad:D men bra det odnet seg=)
Tia med 2 ♀ Skrevet 16. juni 2008 #19 Skrevet 16. juni 2008 en slik motorisert en ? Jeg hadde nok ikke vært blid om min datter fikk en slik. Jeg har allerede måttet gi beskjed til noen i familien at slike leker skal ikke abrna her ha. De tar stor plass noe vi ikke har. Og barna er ganske passive i dem, da hadde det vært bedre med en sykkel hvor barnet må bevege seg. Desutten har jeg sett en mindre pen ulykke med slike hvor et barn kjørte på et annet (som gikk.) de går karnsje ikke så veldig fort men kan gjøre bra skade og selv hvor mye foreldra passer på så kan det skje. Jeg ønsker at folk hører med meg før de kjøper dyre gaver til barnet. Spesielt hvis de er store slik at jeg kan si fra at akkurat den tingen er karnsje ikke det beste. Er jo ikke bare bare å bytte en gave en 4 åring har sett allerede da. Kan tenke meg at for en 4 årings øyne er det en fantastisk gave og det ville bli masse bråk og tårer hvis foreldrene prøver å ta det vekk. Men jeg skjønner at du gjorde det for å være snill og når gaven først er kjøpt hadde jeg ikke giddet å lage noe bråk om det.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 16. juni 2008 #20 Skrevet 16. juni 2008 For en frekk dame. Så utakknemlig for en gave. Hadde nok heller gitt gaver fra Nille til den familien fra nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå