Gå til innhold

Dele nyheten med andre


MissStine

Anbefalte innlegg

Hei hei!!

Lurer på når der er "normalt" å fortelle nærmeste familie om graviditet... Er 6 uke på vei idag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann:)

Det er vel lurt å vente så lenge som du klarer:) Faren for spontan abort er desverre ganske stor i begynnelsen. Forferdelig å måtte fortelle alle at det har gått galt. Tror det er lurt om du klarer å vente til uke 12:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fortalt det til sjefen og noen veninnder, men venter med resten av familien, til vi har vært på ul i uke 11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har fortalt det til søsteren min og en god venninde. Godt å ha noen å snakke med. Venter til ca uke 12 med å fortelle det til andre. Er ca 6 uker på vei jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker vi forteller det til mine foreldre til helgen, da vi skal hjem en tur. Er 6 uker på vei på søndag. Til de nærmeste i familien skal vi fortelle det i anledning min kjæres bursdag som er på dagen 10 uker på vei:) Etter 12 uker får de fleste vite det, tenker jeg.. Spennende og uvirkelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok sant som Anonym skriver, at faren for abort er stor de første ukene, og derfor lurt å holde seg fra å fortelle det til "gud og hvermann".

 

En regel som er grei å ha er at du sier det bare til dem som du allikevel ville fortalt det til om det skulle gå galt.

 

Jeg har fortalt foreldre og svigerforeldre, og til våre aller nærmeste venner :) Må jo ha NOEN å dele den store nyheten med også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til veninne og familie... Da er det godt å få trøst om noe skjer....

 

Men vi er jo forskjellige...

Smilan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fortalt det til familie/nære venner.. og de vet det på jobb pga at jeg er sykemeldt..

som noen skriver er det størst fare for abort de 12 første ukene, og mange velger å holde det hemmelig til de er over..

min erfaring etter to aborter, er at det er bedre at folk rundt deg vet det.. så de kan ta hensyn og støtte/trøste deg.. spesielt har dette vert godt når jeg har kommet tilbake på jobb, og har fått fantastisk støtte fra kollegaene.. tror ikke det gjør sorgen noe lettere når man skal gå å holde det hemmelig..

men det er selvfølgelig opp til hver enkelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...