Gå til innhold

Trenger litt råd lillegutt på 4 og bf....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er snart 5 da...

Kom hjem etter en helg hos pappaen i dag, sambo hadde hentet han og han hadde sagt i bilen at han hadde det så mye bedre hos pappaen enn hjemme.

jaha, hvofor det hadde sambo spurt.

Jo, for der var ingen slemme med han.

Sambo lot det ligge der, og fortalte meg det når de kom hjem.

Tok da guttungen på fang å spurte hva han mente.

Jo, han fikk gjøre som han ville der. spise pølser og pizza alltid sjokolade på skivene, godteri fikk han spise med barneTV om morgenen mens pappaen "hvilte" litt til. Måtte ikke legge seg tidlig osv osv... mao helt frie tøyler! Og pga dette var han helt overbevist om at han skulle flytte til pappaen!

Prøvde å forklare han at vi mener ikke være slemme, men at barn ikke alltid kan gjøre som de vill. at det er våres jobb å passe på de, at de fikk maten de skulle ha, søvnen de skulle ha og lærte seg til slutt og bli voksene og klare seg selv.

med dette mente han at han klarte seg jo selv. Vi kunne bare sove og slappe av, så skulle vi få se!

Overbevist og vekslevoksen den lille guttungen min, sa at sån blir det uansett ikke her, og siden han snart skulle bli store bror kunne han vell ikke bare flytte til pappaen, lillesøsteren trengte han jo! Joda, han var enig at det var nok lurest å bo her...

(sannheten var jo at pappaen har gjort det klart at annenhver helg er nok for han. har tillogmed sagt nei til å ha han når frøkna i magen kommer om det ikke er hans helg. Men ville jo ikke si det til guttungen)

Iallefal, hvordan håndterer jeg dette? ser jo at det ikke er kjempe krise, men alikevell ikke helt bra da. Tenk om det skjer noe når han sover f.eks? og han ødelegger jo for oss, for vi blir de slemme på en måte....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva om du forteller sønnen din at han er så lite hos pappa. Og når han er der vil pappa at de skal kose seg masse. Men hvis han skulle bodd der måtte pappa også ha hvert streng som mamma er. Du kan jo ringe eksen din og si hva sønnen din har sagt, også kan han si det samme. Så er det ikke så interesant for sønnen din å bo hos pappa.. Jeg skal vere ærlig at ungene har fått noe godt på morran noen ganger, så jeg kan hvile litt til på sofan. Hvis man skal tenke at hvis det skjer noe, så kan man nesten ikke slippe øynene av de om natta.. Sønnen din begynner å bli stor:) Neste år begynner han på skolen, så sannsynligheten for at han gjør noe ellevilt er vel liten?

Skrevet

Er vell ikke det som plaget meg mest... Går fint ann å slappe litt av når han er så stor, og han er en snill gutt så lite han er troendes til å finne på egentlig=)

bare trist egentlig, at han har det bedre der enn her...

han har jo sikkert ikke det, men du skjønner sikkert hva jeg mener...

Nevner det nok for han neste gang jeg snakker med han:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...