Gå til innhold

Mamma, kommer du til å dø?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille gutt kom å spurte meg om det i dag.

-Nei, ikke på lenge! hvorfor spør du om det?

-Fordi, i barnehagen sier de at man dør av å røyke....

jah.... påtide å slutte kanskje....:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger du større motivasjon enn det?

Skrevet

Ja en god ide og slutte....Men uansett håper det ikke er de ansatte i bhg som sier dette til sønnen din. Jobber selv som ped.leder i bhg og ville aldri funnet på å si til barna at man dør av å røyke. Selvfølgelig kan man lære barna at det ikke er sundt for kroppen, men å si at man dør av det....huff det vil skape mye uro i mange barnesinn. Du er nok ikke den eneste av foreldrene som røyker.

Skrevet

Nei.... ville egentlig bare dele det med de med mindre barn... for meg var det en stor tankevekker!

Kommer til å kjøpe den boken alle snakker om i morgen, og håper virkelig jeg klarer det!

Tanken på at lille gullet mitt går rundt å er redd for at mamma skal dø er helt forferdelig!

HI

Skrevet

når jeg var liten fant mamma meg grinene i ett skap. på skolen hadde vi lært at annenhver røyker dør av røyking. Så.. skal mamma eller pappa dø av røyk??? en av de MÅTTE jo det :P

vond følelse skal jeg si dere

Skrevet

off hehe hva svare man da!!!

Skrevet

Anonym 00.23

Dette slo meg og!

For en ting å skremme små barn med liksom! Kan jo være noen andre foreldre har sagt det til sine barn da?

Vet de har snakket om røyk før, for han har fortalt meg at det ikke er serlig lurt å røyke, og bare de dumme gjør det!

Selvfølgelig sagt meg helt enig i det!

men dette tok kaka for meg altså...:(

HI

Skrevet

hu prøvde å forklare litt statistikk da. satte opp mennesker på en linje (tegnet det ned) og satt en person imellom henne og far min, og telte sånn av den personen imellom døde, men jeg sa at det kan bli omvendt og da dør begge! så jeg gikk rundt og ventet at de skulle ramle om begge to så fort de tente en røyk

Skrevet

Jeg kommenterte ikke selve utsagnet, men sa igjen at jeg ikke skal dø på lenge.

Så sa jeg: Det er ikke lurt av mamma og røyke, og det er ikke snilt mot deg heller. Jeg lover og prøve å slutte, og om du ser mamma røyke kan du få lov å snakke strengt å si at det der er ikke lov!

Han slo seg til ro med det... fortalte ste pappaen når han la seg at han håpte mamma klarte å slutte...

lille uskyldige 4 åringen min med sånne tanker... huff... det er vondt!

HI

Skrevet

00.23 igjen her. Dersom du vet de har snakket om røyking i bhg så hadde jeg nok fortalt personalet om denne episoden. Er jo absolutt ikke sikkert at det har blitt sagt av personalet, men jeg hadde blitt glad for å få vite det dersom noen av barna på min avdeling hadde blitt skremt. Om det har blitt sagt så kan de jo snakke med barna om det igjen...

Skrevet

Da hadde jeg tatt til meg min lille gutts ord, og sluttet momentant!

Gutten din har nemlig en mye større sjanse til og begynne å røyke når han blir stor pga at du gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...