Gjest Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Blir bytte av helger og avtaler om når ferien skal være med stebarna alltid planlagt uten at dere stemødre har noe å si?
cirkline..har to store ..++ Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 nei, hos oss har vi barna når vi har ferie, dvs jeg har bare mulighet til å ta ut ferie på spesielle uker, dermed så innordner samboer seg etter meg og har også barna sine i disse ukene...så her er d faktisk meg d står på bytte av helger avtaler de seg imellom for d har ikke så mye å si for oss..
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Nå er ikke jeg stemor, men sambo er stefar. Ja, ferier har vært planlagt uten hans ønsker, så han må innrette seg. Nå har vi fastsatt ferier i laaaaaang tid fremover, så det blir nå ikke noe problem. Bytte av helger kommer aldri til og skje..
KajsaLuna Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har ikke stebarn, men i nærfamilie og vennekrets er det mange som har mine, dine, våre. Når det er sånn at man er en familie, så er det klart det må avklares med med alle medlemmer som skal ta ut ferie! Er det rart det blir konflikter dersom den ene parten ikke vet når barna skal være tilstede. Dersom jeg hadde vært stemor ville jeg forlangt at jeg hadde noe å si i mitt hjem, og overfor min familie.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 enig med KajsaLuna du og far burde bli enige om hva dere ønsker, og hva dere kan gå med på. også burde mor og stefar blir enige om hva de ønsker og hva de kan gå med på. også burde far og mor diskutere seg fram til best mulig løsning
Sassy. Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Her er vi både stemor og stefar. Vi pleier alltid å snakke om og bli enige om ferie, helger o.l. Men pga at vi er 4 foreldre, så er det ikke alltid alle kan få det slik en vil hele tiden. Men vi er fleksible, og det er de andre foreldrene også.
Mamma jei Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Vi har setsønnen min annenhver uke året gjennom vi, gjør det ikke noe anderledes selv om det er ferie. Bytter bare på jul/nyttårsaften.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå