Gå til innhold

Positiv test på dag 21!!!! Tvillinger????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Shit! Nå fikk jeg hetta - testet nettopp superpositivt på det som burde være dag 21 i syklusen. Fikk hjelp til skikkelig EL med Pergotime denne gangen pga blødningsforstyrrelser etter SA. Er derfor livredd for at det kan være tvillinger på gang pga. tidlig pos. test....

Noen som kan berolige meg med at de fikk tidlig pos. test med bare en spire i magen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hey :-)

Æ testa positivt på dag 23 me billigtest og ettermiddags/utvanna urin:-))

Hadde æ testa mæ dagan før me mårraurin ville dn nåkk ha vært positivt da å :-)

Dm sir at jenter produsere mer hcg enn gutta så kan jo være d som e grunn? ;-) Ikke at d stæmte me mæ da, for i min mage e d en perfekt liten gutt :-))

Men visst du e bekymra kan du jo ringe lægen nu å få rekvisisjon til ultralyd om 3 uker eller nåt :-)

Men e vell ikke såå ille me tvillinga da?? :-P

Lykke te!

Skrevet

Takk!

Neida, tvillinger er sikkert like kos som en, men det har så veldig mange flere praktiske konsekvenser:-)

Har ei jente på 2 år fra før, og med henne testet jeg positivt ved uke 7-8 (skjønte ikke hvorfor jeg var så trøtt plutselig....).

Ved forrige graviditet som endte i SA (uke 11) hadde jeg masse symptomer, men fikk først svak, svak positiv test ved IKM.

Skal uansett på UL fra uke 8, da jeg har fått en god avtale med gynekolog pga redsel for ny SA:-) Har fått et kjempegodt oppfølgingsopplegg fra gyn + jordmor slik at jeg skal føle meg trygg hele veien.

Skrevet

Jeg regner med at du mest sansylig har hatt en tidligere el en vanlig, derfor også tidligere positiv test. Jeg skal ha tvillinger, men testet ikke tidligere posetivt en ved forige svangerskap.

Skrevet

Kan være du har rett:-)

En sjanse for at jeg faktisk ble gravid i forkant av Pergotimekuren, og at blødningen ved forventet mensturasjon og start på Pergotime ikke var en reell mens:-) Betyr i tilfelle at jeg er ca 5-6 uker på vei!

Skrevet

Om du ikke hadde noen kraftig blødning kan dette faktisk ha vært en festeblødning, du får satse på en tidlig ultralyd om noen uker så vet du helt sikker.

Lykketil ihvertfall...

Skrevet

Jeg testet også positivt ca dag 21! Testen var helt klar, jeg skal på UL på onsdag, kan ikke berolige deg før det. Eller kanskje jeg ikke kan berolige deg i det hele tatt...?;-)

Skrevet

Gratulerer så mye med graviditeten, masse lykke til i svangerskapet :o) Det går nok bra uansett om det er 1 eller 2 inni der :o)

Skrevet

Takk alle sammen!

Det viktigste er faktisk at jeg er litt roligere nå:-) Sikkert hyggelig med tvillinger også - det var bare ikke planlagt at den tanken skulle komme....:-)

Satser på UL i uke 8 som avtalt med gyn, og kommet frem til at jeg kan anta at jeg er 5-6 uker på vei, og ikke 3 - derav superpositiv test og "falsk" blødning ved forventet mens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...