Gå til innhold

Hvordan håndterer dere en spisenektperiode?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en ettåring som har hatt noen små spisenektperioder, varer ikke mer enn en uke av gangen. Spiser kjempebra til vanlig, så synes det er så vanskelig når han slår seg vrang og spytter ut maten. Drikker heldigvis bra og får ekstra med MME når han ikke vil spise. Sist spisenektperiode fikk jeg i ham litt boller, loff og brød (av og til) uten pålegg. Spyttet ut grøt, middag, mat m/ pålegg, frukt o.l.

Liker ikke helt at han spiser så mye boller og loff under disse periodene, men synes det er bedre at han får i seg litt mat enn ingenting.

Hvordan gjør dere det når deres små ikke vil spise?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da prøver jeg å unngå små spising mellom måltidene. For dette gjør det bare verre, for da blir hun aldri skikkelig sulten. Gir henne ikke kjeks/bolle osv. utenom måltidene, bare drikke (vann/juce).

Det jeg heller gjør er at når det er mat og jeg prøver med grøt/middag osv, og hun ikke vil ha, så tilbyr jeg heller litt frukt, eventuelt kornmo kjeks. Gir henne det da rett etterpå til bordet når det er mat liksom. Også venter jeg til neste måltid (3 timer) før jeg tilbyr mat igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...