Gå til innhold

Vil gjerne høre erfaringer- dåp og bryllup.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kom plutselig på at vi jo kunne gifte oss i samme slengen som sønnen vår blir døpt. Vi kan nemlig godt tenke å gifte oss, men liker ikke tanken på et eget bryllup. Så dette må vel være midt i blinken.

Er det noen som kan fortelle hvordan de gjorde det?

Mat, klær, fest, folk osv....

Positive og negative sider..

Jeg synes det er så vanskelig å vite om det bare blir tull med så mye på en gang, eller om det blir en koselig markering.

Svar, svar, svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter denne! Har selv tenkt samme tanken, tilogmed vært hos presten å fått tid i kirka.. men sånn selve settingen rundt e eg også interessert i å høre om, og få ideer/inspirasjon fra! :-)

Skrevet

Kan ikke svare deg så mye på hvordan det blir gjordt med mat og fest osv. Men var i et brylupp for ca 3 år siden for fetteren min der de hadde valgt og døpe datteren deres i samme runde.

Var en utrolig koselig og fin sermoni og anbefaler det absolutt :)

Skrevet

vet om flere som har valgt denne løsningen, spes de som ikke ønsker å gjøre så mye utav selve bryllupet. Vigselen og dåpen skjer i kirka, og så blir det tatt bilder og selskap etterpå - som om det skulle vært et bryllup eller en dåp - bare at her slår man det sammen. Også et fint alternativ hvis den ene parten f.eks ikke har igjen noen gjenlevende foreldre, søsken e.l - og derfor synes det er litt trist/stusselig med et separat bryllup.

Noen velger å ha brudekjole som i et vanlig bryllup, andre velger en pen-kjole. Her kan man selv velge fritt. Selskapet blir ofte et litt mer "vanlig" selskap og ikke en bryllupsfest med høy partyfaktor (siden det er barnedåp også) og ofte mange barn med i selskapet.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...