Elimie :-) Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 jeg er flergangsfødende og har i ca en uke merket svake sammentrekninger nederst imagen. Først i kveld at jeg skjønner at dette jo er kynnere, ser t.o.m i speilet når jeg betrakter meg selv at magen trekker seg sammen akkurat der hvor livmoren er. Har vært mye av dette nå ikveld, ganske rytmisk, men er ikke vondt eller ubehagelig på noe vis, heldigvis. HAdde mye kynnere sent i svangerskapet sist og ble sykemeldt da jeg var såpass plaget av dette i jobben min. Men hva gjør jeg nå? Jeg har en fysisk aktiv jobb med endel gåing. Er jo såpass tidlig i svangerskapet at jeg vet jo at man ikke stopper det om det skulle utvikle seg til rier. (Vet også at kynnere jo bare er at livmora øver seg på fødsel...om en litt tidlig nå da...) Skal jeg gå på jobb imorgen tro?!?! Eller bør jeg dra til legen og få en sykemelding og ta det med ro?!?! Jeg sitter her som et stort spørsmålstegn.... Hva ville dere gjort?
Lunalill Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Nå er bare jeg 2 gangs da, men hadde jeg vært deg så hadde jeg bare ringt legen i mårra og fådd meg sykemld. Det er jo som du sier livmora som forbereder seg, men de er jo også rytmiske som du sier. Så jeg synes du skal ta det helt med ro. Jeg har selv en aktiv jobb, og hadde det vært meg så hadde jeg latt være og gådd på jobb, til dette har roet seg. Det er jo ganske tidlig og få regelmessige kynnere da.. Lykke til:)
nr.4 i oktober Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Tror ikke de kommer til å gjøre noe med det altså.. kynnere er ikke unormalt, heller ikke såpass tidlig. Ihvertfall ikke når du har vært gravid tidligere, de starter jo stort sett tidligere for hvert svangerskap. Jeg har kraftige kynnere hver dag og har hatt det siden uke 15 ca, er i uke 22 nå. Eneste du kan gjøre er å prøve å ta det med ro når du har sjansen og ligge litt nedpå innimellom..Da slipper de taket litt. Prøver å gjøre det selv, men har fortsatt kynnere (og de er forholdsvis kraftige for jeg kjenner dem godt) flere ganger om dagen. Tror det bare er sånn.. livmoren vet hva den skal gjøre og trener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå