Gå til innhold

Samtale med jordmor i morgen ang keisersnitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Jeg gruer meg sånn! Skal ha samtale med jordmor i morgen på sykehuset ang keisersnitt. Nå kjenner jeg nervene skikkelig! Noen gode råd? Jeg skal på bærum...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det noen spesiell grunn du skal ha keisersnitt? jeg har skikkelig fødselsangst og jeg blir nødt å snakke med noen angående det snart, men aner ikke hvordan sånt fungerer. mamma hadde to forferdelige fødsler, og berget livet begge ganger med keisersnitt..så jeg gruer meg veldig å ha vanlig fødsel..jeg har desverre ingen råd til deg, ble bare nysgjerrig.

Skrevet

Jeg ble ordentlig lettet da jeg var hos legen sist. Jeg går til ekstra oppfølging på sykehuset pga senabort (spontan) forrige svangerskap.

Jeg fikk totalruptur under min første fødsel, og spurte legen om når jeg fikk samtale om ks.

Jeg har grudd meg til den hele tiden og tenkt på hva jeg skal si og sånn, men hun sa bare at det er vel ikke så mye å samtale om i mitt tilfelle, så hun skulle bare sende rekvisisjon om ks til meg når jeg er kommet til uke 28. :D

Gjett om jeg ble glad da!!

Det er litt vanskelig å gi deg råd når jeg ikke vet hva grunnen er, men vær godt forberedt om dine grunner til hvorfor du vil ha ks, skriv gjerne ned på et ark i stikkordsform, og jeg har lest om en del som har syntes at det har vært godt å ha med noen på samtalen som psykisk støtte :)

Skrevet

Jeg har ingen råd, men om du har avtalt keisersnitt allerede så tror jeg du er i de beste hender. Jeg har født på bærum og vært inne på flere kontroller i to tidligere svangerskap. Det har har alltid vært bra mennesker som har tatt meg alvorlig.

Har ingen annen erfaring med ks der enn at min tante tok det på bærum i 1984:)

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...