Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Vurderer gå ifra samboeren, vi har 2 barn, hus og bil, hvordan gjør jeg det rent praktisk? Hva har jeg rett på av stønader som aleneforsørger evnt?? Hvordan fungerer det med ferier etc? Hva har han rett på osv? Ønsker ikke ta fra han noe samværsrett! Kan jeg klare meg alene med huset tro....? Takker for svar på forhånd Trist og lei...
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Det kommer jo helt ann på hva slags inntekt du har, og hvor mye dere betaler på lånet. Når det gjelder hvor mye støtte du får, så er det en ekstra barnetrygd og barnebidrag hvis det er du som skal ha ungene mest da. Mer enn det er det nok ikke...
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Gå inn på aleneforeldre-forumet. Der finner du mye info i en tråd hvor alt er samlet. Du kan ha rett på overgangsstønad i inntil 3 år, med unntak(og som blir redusert etter inntekt fra arbeid), stønad til barnepass(64% av utgiftene), en ekstra barnetrygd evt også et ekstra småbarnstillegg, bidrag fra barnefar(de to siste har du rett på, de to første er litt avhengige av inntekten). Dette er om du har hovedomsorgen. Du skal ha skatteklasse 2. Du kan også søke på bostøtte gjennom kommunen.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 Tusen takk for svar! Hvor finner jeg det forumet??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå