Gå til innhold

var på Egno å spiste cheesburger.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på Egon med min kjære, og jeg spiste cheesburger... Faktisk deilig å spise noe jeg hadde lyst på siden jeg har vært kvalm i flere uker nå.. men etter å ha spist halve burgeren og var stapp mett, oppdager jeg at burgeren er rosa inni... ble litt engstelig, men på vei hjem fikk jeg helt angst, jeg må jo ikke spise noe kjøtt som er rått... så når jeg kom 2 timer etter, var jeg både kvalm og engstelig, stappet fingen i halsen og spydde.. Overreagerte jeg? Er jeg helt tussete?

Har mistet i MA før, og vil ikke gå gjennom det igjen.. er snart 14 uker (for 2 uker siden så jeg en sprellende liten baby på ul, og alt så bra ut) men er bare redd... Leste forøvrig i månends gravid ukeblad, at men ikke skal spise fårepølse... Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøtt spiser jeg ikke rødt inni uansett gravid eller ikke, så det er ikke noe problem for meg å passe på. ellers spiser jeg fårepølse ja. vet man egentlig ikke skal, men jeg spiste sist også. spiser det ikke ofte, men har jeg lyst på så har jeg spist det.

men ang den rosa burgeren så hadde jeg nok merket det med en gang. uansett hadde nok ikke stikki fingeren i halsen for det, men hadde nok tenkt på om det hadde hatt noe å si selvfølgelig. men man får nok satse på at det går bra for det=)

Skrevet

Hei på deg, ja du overreagerte :) H ehe kan ikke si noe annet:) MEN en lyserosa burger er IKKE farlig, kjøttet har fått den oppvarmingen det trenger når det har fått fargen lyserosa.

Så godt du kunne kose deg med noe godt etter kvalmeperioden, ikke la dette ødelegge for deg.

Skjønner du reagerte siden du ble bekymret, men det behøver du altså ikke.

Grunnen til at du skal være forsiktig er muligheten for enkelte bakterier som er farligere for deg som gravid enn ellers. Husk at du aldri har blitt smittet av dette tidligere når du ikke har vært gravid og ikke tenkt på å ikke spise det ene eller det andre!

Mener ikke at man ikke skal følge matrådene MEN at om man har spist noe som man er i tvil om så skal det altså serdeles mye til for at noe galt har skjedd.

Skrevet

Jeg har også lest at man ikke må være like forsiktig med oksekjøtt (som burgere er laget av) som svinekjøtt og kylling etc.

Jeg tror du skal slappe helt av. i gamledager ( da vi ble født) viste ikke mødrene om dette og vi er jo friske. Hvertfall jeg.

Neste gang du skal på Egon ber du bare om godt stekt burger. Det gjør jeg når vi spiser på Fridays.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...