Gå til innhold

åreknuter i underlivet - uke 21????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er tredjegangsgravid med to problemfrie svangerskap bak meg.

Nå er jeg litt over halvveis og kjenner det tynger nedover. Jeg ser også antydninger til at det kommer åreknuter på de ytre kjønnsleppene og der er STORE og hovne.

Kan noen si hva slags erfaringer de har med dette? Blir det verre og verre utover? Jeg ser for meg at det eksploderer under fødselen jeg nå altså....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen etter ;-) Det er kjipt..

Jeg er førstegangs gravid og har fått lovnader fra venninner som har opplevd det samme om at åreknutene forsvinner etter fødselen. Legen min sier det samme. Det som hjelper underveis, er å legge seg ned når de strutter som verst og generelt unngå for lang tid i stående/gående stilling av gangen. En kald klut i skrittet har også god effekt. Mine har ikke forverret seg de siste 10 ukene (er 32 uker på vei), men så har jeg mulighet til å ta pauser ofte nok. Jeg bruker også støttestrømper daglig. Åreknutene kommer ikke til å eksplodere under fødselen!

Skrevet

Godt å høre det da....

Jeg går eller sitter hele dagen på jobb - trenger å ligge litt mer kjenner jeg..... Dette er kjedelig. Jeg liker ukompliserte svangerskap jeg...

Er vel litt for godt vant tenker jeg....

Skrevet

Sånn fikk jeg det i mitt 5.svangerskap første gangen. Det var helt grusomt!

Lær å ligge med beina høyt ofte.

Jeg måtte jobbe på slutten i det siste svangerskapet, men det var tålelig, og jeg tror kanskje det hadde med at yngstemann var en liten baby,mens 5.mann var den største jeg har født.(med tanke på vekt som presser mot enkelte blodårer).

Det var verre og verre, men forsvant den dagen jeg fødte.

Måtte ligge mye med beina høyt,og en kald vaskeklut mot vondtet...var virkelig ikke noe jeg unte min verste fiende.

Du har min største sympati.

Håper det ikke blir sånn til deg =o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...