Gjest Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 sønnen min er 15 mnd nå og jeg tenker at det hadde vært innmari praktisk å kunne "slenge" han på ryggen:) Hvis man kan bære barn på ryggen med slynge da... Vet jo ikke det heller jeg:) Eller magen...
Yo&La+spire Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Du kan selvfølgelig bære sønnen din på 15 mnd i en slynge, men det blir nok litt tngt i lengden. I en slynge ligger all vekten på skulder og derfor blir det fort tungt, særlig med så store barn. Du kan bære på ryggen, hoften og magen, men tror det blir veldig upraktisk på magen når han er så stor (les; praktisk umulig;) Anbefaler deg å skaffe deg et annen type bæretøy til et så stort barn, enten meitai, formsydd eller sjal. Personlig liker eg sjal aller best fordi eg synes det gir best avlastning og fordi det gir flest valgmuligheter ift knytinger. Eg bærer jenta mi på 15 mnd (10 kg) daglig i sjal på ryggen. Ofte i timesvis. Vi har også en Ergo (formsydd) som pappaen bruker (litt mer maskulint..hehe...) og denne er også veldig god! På tettinntil.no kan du lese mer om bæretøy:)
Gjest Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Tusen takk for svar. Skal kikke litt på denne siden. Hadde vært veldig praktisk både når man er hjemme og når vi er en liten tur ute. I butikken osv. Han kan ikke gå ennå så det er deilig å slippe vogn overalt... Sønnen min veier 12,2 kilo så jeg håper ikke han er for tung:) Har en liten plugg jeg.
Bergene Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 Høres ut som om du vil ha noe som er raskt og enkelt å ta på, sjal er mer sånn ta på og bære lenge bæretøy. For kortere bærestunder eller når det er mye opp og ned, er det bedre med slynge, formsydd sele eller mei tai, da dette går kjappere og ta av og på (spesielt for nybegynnere). Men syns sjal (vevd) er det aller beste om jeg vet at jeg skal bære lenge. Slynge er jo kjapt og enkelt å få på seg, men blir fort tungt når barnet er så stort/tungt siden man bare bærer på en skulder. 20- 30 min går greit, men ikke særlig lengre. Derfor vil jeg anbefale deg formsydd sele (feks maduca) eller mei tai. Lotusbarn.no har mye fint =). Gutten din er ikke for tung! Kan bære 4 åringer om man vil. Lykke til!
Januars lykkeliten Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Hei! Jeg fikk sammenlignet slynge med flikflakere (sandaler uten hel altså). Kjempekjekt å ta på, men ikke noe for lange turer. Jeg bar min sønn på snart seks år, (25 kg) i ringslynge på ryggen ifb med operasjon. Det gikk kjempegreit. Og godt og kunne bære han da han hadde vondt. I ettertid har jeg oppdaget MT og sjal. Og da åpnet det seg enda en ny verden. Ringslynga brukes fortsatt mye til snuppa på 9 mnd, Men skal jeg ut å gå velger jeg MT eller sjal. Tettinntil har mye bra informasjon. Blant annet har de og bæretreff mange steder i landet. Da får du jo prøvd og sett før du går til innkjøp av noe.
Ranveig R Skrevet 15. juni 2008 #6 Skrevet 15. juni 2008 Vi har Ergo-sele til guten vår. Begynte å bruke den (på magen) då han var ca 5 mnd, men bruken tok ikkje heilt av før han var rundt året og eg var komfortabel med å ha han på ryggen. No er han 2 år og 9 mnd (og mellom 13 og 14kg), og trives framleis godt i selen sin. Den er super å bære i, sjølv på lange turar med eit litt utabilt bekken ;o) Veldig greitt å ha selen liggande under vogna til lillesøster, i tilefelle storebror blir trøtt i beina i løpet av turen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå