Linchen Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 ... hvordan få dem vekk? Han eeeeelsker jordbær, så han gomlet i seg med stor iver på bursdagsfeiringen i dag, men nå har han altså fine flekker på trøya si.
mamma til fire små Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 ta ren salo på flekken, la ligge i hvertfall et par timer, så vask vanlig. gjør jeg alltid på alle flekker, og da går det bra;) til og med blåbær går vekk:) men funker ikke hvis du allerede har vasket plagget med flekken på. da kan du i såfall prøve følgende: ta på salo. la ligge til neste dag. skrubb med neglebørste (i en liten evighet) må ha på litt vann så saloen skummer. vask i vaskemaskin. men skjeldent jeg får dette helt rent, så om jeg ikke har sett flekken før jeg kasta plagget i vaskemaskin, så må jeg innrømme at da går det enten i søpla eller kan brukes på lekeplassen dersom det ikke vises så altfor godt.
Kjempeglad mamma Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 He he, tiden for det nå, ja!! Søler litt selv, jeg... Men, får faktisk klærne helt rene igjen, hver gang. Sånn gjør du (nye flekker): Kok opp vann så raskt du har anledning. Så heller du det "gjennom" flekken. (har gjort dette med 30 graders tøy også, selv om vannet holder 100 gr). Flekken er nå så godt som borte. Så vasker du i maskin på vanlig måte. Lykke til!
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 vanish eller sånn galle såpe
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 Jeg prøvde zalo-trikset, og det fungerte kjempebra. Veldig glad for at småens dyre, hvite genser ikke er ødelagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå