Gå til innhold

Unge mødre (under 23)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er selv ung mor, 21år med et barn på 7mnd.

Jeg merker at jeg "anstrenger" meg ofte sammen med eldre mødre, tenker meg over hva jeg sier, hva jeg gjør eller hvordan jeg fremstår. Er så redd for at folk skal si "jammen, det er fordi hun er ung mor", og fordi jeg er redd for at de skal bruke det mot meg. Er det bare jeg som er slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør ikke det. Men var i sommerfest i barnehagen og da hadde jeg store problemer med å se hvem som var foreldre og hvem som var besteforeldre. "alle" var jo like gamle som mine foreldre......

Skrevet

Er akkurat som deg. Anstrenger meg veldig generelt som mor. Gir alt, gjør alt jeg kan gjøre, passer på å gjøre alt som er best. Nettopp fordi jeg er livredd for at noen skal komme med en komentar som det.

Skrevet

hei du. jeg tenker faktisk mottsatt,er ung mor jeg å 23 med to barn,men bryr meg egentlik ikke så mye om de eldre mødrene ikke de yngre heller,er vel ikke alderen som skal avgjøre om en er en god mor eller ikke,men hvist de viser tendenser til ufine og nedlatene blikk tenker jeg bare:stakkars gamle røy,har sikkert strevd lenge med å bli gravid,endelig klart det.je,je.overbeskyttende og nervøse.

Skrevet

jeg er både ung og gammel mor. Fikk første når jeg var 18 år, og jeg anstrengte meg, han var aldri skitten, jeg gjorde alt etter boka etc. Nå er jeg 35, fått en ny liten baby, og tar alt mye mere med ro. Tryggere på alt, kjenner meg selv, og klarer å se ting mere i perspektiv, kan fnyse av hva andre sier.

Det kunne jeg ikke som ung. De unge ser ting mere i svart / hvitt, jo eldre du blir kan du se ting mere i nyanser.

Jeg følte selv jeg var trygg på situasjonen, meg selv og barnet mitt når jeg var 18, men jeg skjønner det nå at det er langt lettere å være eldre.

Nå er jeg ikke redd for hva folk sier, bruker mot meg etc.

Man blir dessverre lett "dømt" som ung mor, og det er synd og skam !

Skrevet

Jeg ble mor da jeg var 16. Var ikke alltid like avslappet på barseltreff , åpen barnehage osv. sammen med veletablerte fruer med mann, hus og bil:) Men det gikk seg til etterghvert. Nå har jeg fått nr 2 og har selv mann, hus og bil hehe.

Føler meg fortsatt veldig ung på skoleavslutninger osv (min datter går i 2.klasse og jeg er 25!) Men tenk på at den jobben du gjør er like god som den de gjør og ingen er perfekte i morsrollen. Det er kjekt å være ung mor, også når barnet blir eldre (og du er jo ikke så ung heller da hihi)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...