Gå til innhold

Hva med litt omtanke fra sambo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i 5.måned og har de siste dagene vært veldig sliten. Sønnen på drøye året våkner ofte tidlig, gjerne halv-seks-tiden. Jeg er oppe med han hver dag, da sambo står opp om natta med hunden vår som vi fikk for et par uker siden...

I går kveld vaska jeg hus, ordnæ klær og bakte kake til bursdagen min i dag. Han lå på sofaen. I dag på bursdagen min, var jeg like tidlig opp med sønnen. Sambo sov, og mini tok en lur etter 3 timer. Da sov jeg også i de tre kvarterene duppen varte. Da jeg våknet av at mini ville stå opp, lå sambo på sofaen og sov før han skulle på jobb noen timer...

Jeg er så sliten at jeg begynner innimellom å gråte. I morgen er det ny jobbuke og jeg gruer meg, er overhodet ikke utvhilt.....

Og da tenker dere, at jeg må si noe til han. Det gjorde jeg i kveld, sa at jeg var veldig sliten og nedfor. Men gjør han noe med det? Nei. Var sulten, så skulle lage meg noe mat. Han sa også at jeg burde ta meg noe mat. Spurte av ren høflighet om han ville ha noe (regna med han sa nei ettersom han sa jeg burde spise og ikke tilbød seg å lage noe). Ja, mat ville han ha...Så da smurte jeg et par brødskiver til han og tok meg noe annet selv....

Virker som det jeg sa gikk rett ut igjen....

Jaja, må bare få det ut..:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er en MANN du har? da må du snakke i STORE bokstaver og TYDELIGE ordelag, og gjerne litt sakte....

ikke si at du er sliten og nedfor, si at du trenger at han gjør sånn og sånn (helt konkret)

ikke si at du skal lage deg mat og vent på at han skal lage noe til deg, be ham pent om han kan fikse noe istedet

menn er dårlige på å lese tanker, og forstår ikke hint. i tillegg er det mange som har hørselsvansker.

Skrevet

Du burde kanskje snakke med han? La han lese akkurat dette innlegget ved en "tilfeldighet"

Så kanskje han skjønner?

G R A T U L E R E R M E D D A G E N kjære deg:)

Skrevet

Tusen takk for svar, og ikke minst for gratulasjon:) Jeg er veldig dårlig på å si fra om noe er galt, så jeg synes jeg var "flink" som sa at jeg var sliten og nedfor pga at jeg føler det er for mye. Men jammen var det ikke nok....Må vel begynne å stave ting for han ja, rart han ikke skjønner noe.......

Nå sovnet han forresten på sofaen, så jeg går og legger meg..god natt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...