Gå til innhold

bør jeg ta kontakt med lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har spydd kontinuelig iflere uker, å har gått ned en del kg! I dag har jeg kun fått i meg 1 marie kjeks, i liten boks yougert og ett halvt stykke pizza. Alt er kommet i retur... hang nettopp over dass-skåla for 5 gang bare i dag...

bør jeg kontakte legen min eller er jeg bare hysterisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok helt sikkert normalt, vil jeg tro, men jeg hadde likevel tatt meg en tur til legen i morgen.

Mener å ha hørt at det finnes kvalmestillende tabletter, uten at jeg skal si det sikkert.

Skrevet

Ja, synest du bør ta kontakt med legen hvis du ikke får i deg noe særlig med mat eller drikke, så kan legen avgjøre det. Når jeg hadde hyperemesis de første 18 ukene av dette svangerskapet så gikk jeg på lege/jordmorkontroll hver 4. uke for å sjekke at ikke vekten ble for lav (selv om jeg hadde en del å gå på). Ellers kan du jo prøve seaband (sånne akkupressurbånd du får på apoteket), postafen reisesyketabletter, cola og grønne epler (hjalp iallefall meg)..

Skrevet

Jeg er ikke bekymret når det kommer til maten, men: Får du i deg nok væske? Tisser du? Tørre slimhinner? Tørr hud?

Du kan godt ta kontakt med legen om du ikke får i deg mat og drikke. Greit å få tatt en blodprøve for å sjekke om du er dehydrert. Mange med svær svangerskapskvalme kan innimellom ha behov for oppvæsking på sykehus.

Lykke til.

Skrevet

Takk for svar. Drikker en del veske, både vann, juice og cola...men det kommer også i retur... Jeg tisser, men kanskje 3 gang vær dag.. begynner å tvile på om det er verdt det ( hormonene som snakker).

Skrevet

småtrollet: Går med seaband på vær dag, prøver å drikke cola ( men den kommer i retur), det samme gjeldetr grønne epler... men reisesyketabletter har jeg ikke prøvd..:)

Skrevet

der pleiet jeg mitt vennskap med dass-skåla igjen vettu...så blir 6 ganger i dag..

Skrevet

uff har det akkurat som deg ;(.. men ja absolutt gå til legen din. jeg kom ut fra sykehuset i dag etter å ha vært innlagt pga. dehydrering.

Dette er ikke bra og du må få en vurdering, de kan se på urinen din om du vil trenge intravenøs veske eller ikke. de måler noe som heter kentoner.

Du kan ogå få noen piller som hjelper litt afipran, disse hjelper ikke meg men det finnes mange merker der ute.

Uansett så kan en lege vurdere om du trenger hjelp eller ikke, jeg bor i Oslo og gikk på legevakten og fikk veldig god hjelp der, de ordnet med innleggelse og alt.

Jeg har også termin den 19 januar ;) så forhåpentlighvis så forsvinner dette om ikke så alt for lenge.

lykke til videre, dette er noe drit assa :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...