ab812 Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Kva gjer de som har pollenallergi no? Eg har fått lomudal nasespray og augedråpar, men føler at det hjelper utrulig lite.Har de fått noko meir medisin? Er visst ikkje så lurt å ta tablettar?? No kom jo regnet til Vestlandet, så det hjelper jo litt men..håper på råd?
Mamman_til_Adine <3 Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Heisann:) jeg er har pollenallergi, å fikk utskrevet medisin av min lege. De som egner seg mest selvfølgelig. Dra til legen, så får du resept på allergitabletter:) De hjelper meg gjennom den grusomme pollentiden:)
Gutt 08 Jente11 Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Hei! Allergitablettene som heter Polaramin Prolongatum skal visst være de tryggeste under graviditet (finnes kanskje andre som er like trygge, men de bør være førstegenerasjons for de har blitt bedre testet). Fikk ihvertfall vite dette av både lege og jordmor. Men uansett bør du ta en tur til lege sånn at du kan få resept på dette:) Det negative med dem er at du blir veldig trøtt av dem, så jeg tar dem bare på kvelden.
Gjest amandine Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 ... og du har selvfølgelig lukket vindu, ingen klær til tørk ute og legger deg nydusjet med rent hår om kvelden? Lykke til!
lin76 Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Har også fått Polaramin 2mg - tek ein kvar kveld og evt ein om morgonen ved ekstra spreiing. Blir trøttare av dei enn Cetrizin/Zyrtec, men funkar fint. Er testa ut på gravide, så trygge.
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Jeg tar også Polaramin.Ble ikke trøtt av dem forrige svangerskap, men nå blir jeg skikkelig trøtt av dem utpå ettermiddagen.Ble fristet til en liten pause i helga da det regnet - var utrooolig deilig å være opplagt på kveldene da - men idag angrer jeg masse - er pottetett og minst like trøtt av allergien....Så heretter blir det ingen pause før sesongen er over eller iallefall godt på retur....
Laban og Labolina Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Neseskyller! Kjøp et "nesehorn" på apoteket og skyll nesa, helst med saltvann, men det hjelper med bare kaldt vann også. Saltvannsblandinger er dyrt i lengden, men kok opp og avkjøl vann og ha i litt salt selv. Det er det samme, sa de på apoteket. Å skylle nesa åpner nesa og bihulene, og letter hodepine. Bruker det hver dag. I tillegg til polaramin tabletter. Får også kjøpt saltvannsspray på apoteket, som er kjekt å ha i veska.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå