kokosyklus Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Hvotrdan gjør dere det? jeg synes det er vanskelig, for er redd for å introdusere for mange ting på en gang. Nå har jeg først forsøkt risgrøt i en uke, det var ingen sukksess. Deretter har hun fått små skjeer maisgrøt/velling, i dag var 7. dagen og første gang hun gapet skikkelig over skjeen.' Så fra i morgen kveld skal hun få bittelitt tynn tynn masigrøt hver kveld.' hvordan gjør jeg det videre med smaksprøver? Hun er bare 4,5 mnd, så har ingen planer om annet enn å introdusere forsiktig. ikke nødvendig med middagsglass osv på en stuind.
badass_suburban-mom Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Er lurt å vente 7-8 dager med å gi en ny smaksprøve av noe annet,så er du garantert at du kan luke ut rett type matvare om hun skulle få en allergisk reaksjon.
Gjest Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Tuppa mi likte maisgrøten kun når den fikk "grøtkonsistens". Prøvde først å gi henne velling/tynn grøt, men det syntes hun var ekkelt. Men skikkelig maisgrøt derimot; namnam:)
Ranveig R Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 Vi prøvde med hirsegraut blanda med vatn i eit par veker. Ingen suksess... Deretter prøvde vi litt gulrotmos, heller ingen suksess. Har prøvd litt most eple eller banan, fruktmos, ingen suksess det heller... Kjøpte pumpe, og blanda hirsegrauten med morsmelk i staden for vatn, så no får vi i ho eit par skeier stort sett kvar gong vi prøver (og i går GAPTE ho faktisk nesten ein gong!!). Eg er redd for å kome med for mykje nytt på ein gong, sidan ho tydeligvis har litt problem med å godta anna enn melk. Tenker som så at no held vi oss til hirsegrauten, slik at ho blir vant til både smak og konsistens (og skjønar at det går faktisk an å like noko anna enn pupp), så prøver vi igjen med enten frukt eller grønsaker når ho har kome opp i eit fullt måltid med graut for dagen. Om eit års tid eller deromkring ;-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå