Gå til innhold

Peiling på hund???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er mildt sagt valpesyke. Har vært det leeeenge. Men dattern vår er allergisk. Vi liker i utgangspuktet ingen av disse "allergivennlige" rasen (utseende). Nå har vi kommet over valper som er en blanding av Jack Russel og Bichon Frise. JRT er en skikkelig søtnos da.... :)

Er det mulig at det kan være mer enn 50% sannsynlig at disse vil være allergivennlige???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ingen aning, men ville aldri bare tatt sjangsen på det..både for dere,barnet og hundens skyld.

Skrevet

Æææææsj. Ja, jeg vet (innerst inne). Vil bare så inderlig ha en hundevoffs... *furte*

Skrevet

hvis du velger hund etter utseendet, bør du ikke ha hund.

Skrevet

Vet ikke, men vil tipse deg om labraduddel (en blandings av labrador og storpuddel). Det har gått veldig fint her iallefall.

Skrevet

er jo mangen søøte allergivennlige da :) blir så gla idem atte, da blir den aller verdens nydeligste vet du :) lykke til

Skrevet

Forferdelig om den ikke er allergivennlig, og dere må kvitte dere med den.

Men det går jo ann å sjekke mulgiheten for å få lånt en av valpene litt først, eller besøke de masse i en periode for å se om hun reagerer. Jeg er selv et skikkelig hundemenneske og hadde blitt gal om jeg ble allergisk. De rasene du nevner er jo for en del allergikere vennligere enn andre raser med hensyn til å reagere, så jeg tror jeg ville snakket litt med eieren.

Vet at det går ann å få seg testet mot sibirkatt siden den er allergivennlig. Altså slik at en er sikker på at en tåler det før en ansaffer. Du kan jo sjekke opp om det går an gjøre det på dette området?:=)

Skrevet

hmm.. noe og tenke på. Sjekket den ut nå, og den var skikkelig søt da.

Skrevet

Visst det er allergi i familien vil jeg anbefale dere å få en renraset hund.

Vi har en renraset Bichon Frise, og samboeren min reagerer ikke på denne selv om han er allergiker.

det er ingen hunder som er 100% allergisikre, men enkelte er allergivennlige som du sier.

så vil anbefale at datteren din har endel kontakt med den evt. rasen før dere kjøper en.

Blir så dumt visst hun reagerer å dere må sette bort hunden.

Samboeren min reagerer veldig på JackRusselen til ett vennepar av oss, men alle allergikere er jo forskjellig. Så ikke sikkert at datteren din vil reagere på dette.

Kanskje dere kan få valpen på hjemlån, når han er blit gammel nok. Slik at dere kan se hvordan datteren din reagerer og evt. om hund er noe for dere.

Vi kjøpte hund fordi jeg ble "valpesyk", og hadde jeg visst hvor mye pelsstell det faktisk er med allergivennlige hunder, så tror jeg kanskje ikke vi hadde kjøpt oss hund.

Men ville heller ikke vært foruten lille personlighetstrollet vårt :)

Skrevet

Ja, vi tenkte vi skulle ordne en "besøksavtale" med eieren. Må jo nesten det, både med tanke på hund og barn. Hun har stort sett reagert på alle hunder, med unntak av en engelsk staffordshire terrier. Begge ungene skal prikktestes nå i juli, og da skal jeg jammen spørre om dette med den sibirkatten. *iler ut på webben og skaffer meg info, med en eneste gang!*

Skrevet

en seriøs oppdretter låner ikke ut valper. be heller om å få låne en voksen hund.

Skrevet

Vil anbefale deg shih tzu

Skrevet

En seriøs oppdretter får heller ikke kull med blandingsvalper.. det hører vel ihvertfall til sjeldenheten;) Litt vanskelig låne en voksen hund som ikke er av den samme blandingen.

Skrevet

En seriøs oppdretter kan godt få blandingshunder. Førerhundskolen vil jeg jo si er rimelig seriøs, og de har fått labraduddler flere ganger. (og det var ikke uhell nei).

Skrevet

Ja men sa vel at det hører til sjeldenheten- altså ikke noe vanlig;)

Skrevet

Ja... Sånn går det når man ikke leser hele innleggene :) Sorry. Du har nok rett i at det er heller skjeldent ja. Og man bør sjekke opp ekstra når det er slike nye "moteraser" som feks. labraduddel.

Skrevet

Det går bare fint du:)

Har vokst opp med puddel og schæfer og puddelen er en flott og ikke minst arbeidslysten hund. Og veldig lettlært- så skjønner godt den blir brukt som førerhund. Labrador har jeg ingen erfaringer med, men det er sikkert en flott kombinasjon. Det som er så "synd" med f.eks førerhunder er at jeg husker ved noen anledninger at schæfervalpene ble sendt tilbake etter en god stund fordi de ikke passet likevell. Èn av ørten tester de ikke besto. Samme gjaldt hunder til forsvar og politi. Syns sååå synd i dem hehe:/

Skrevet

bytt ut oppdretter med hundeeier, da- man låner ikke ut valper.

Skrevet

Ja, det er ganske strenge krav til dem. Vi hadde hund derifra for noen år siden og da ble "vår" hund godkjent. Som eneste i sitt kull... (som forøvrig besto av 9 hunder!).

Skrevet

Neida er forsåvidt enig med deg. Kan jo høre om eieren kan besøke dem eller at de bare besøker valpene. Men folk er forskjellige så en vet jo ikke hva disse vil mene er ok..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...