Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Jeg ammer i dobbelsenga. Hvor ammer dere? Hver natt våkner jeg med lille liggende til puppen. Synes dere at det høres greit ut eller er det uforsvarlig?
badass_suburban-mom Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Har vel hendt at jeg har sovna,ja... Sover veldig rolig,jeg rører meg knapt i søvne,så har sjeldent vært bekymra. Har drevet med detta et halvår nå,funker helt fint. Samso stortsett hele natta med ungen de første 5 månedene.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Jepp, jeg sovner hver natt. hun er 5mnd.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Jeg var også bekymret for dette. Hadde aldri hørt om noen som sovna når de amma. Spurte derfor helsesøster. Hun sa at dette var så vanlig at hun trodde det var slik fra naturens side slik at vi skulle få nok søvn i ammeperioden.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Jeg gjør dette med min nyfødte ja. Jeg ligger alltid helt stiv i samme stilling når jeg våkner, men føler likevel ikke at det er forsvarlig å gjøre det. Babyen har som regel da lagt hodet sitt oppå puppen min og ligger og sover og koser seg. Vi ligger og ammer natta før mannen min legger seg, så han passer på på kvelden og legger babyen over i egen seng når vi har sovnet. Under nattmåltidet skal jeg begynne å sette på alarmen på mobilen nå, for jeg er engstelig for krybbedød eller at jeg ved et uhell skal legge meg eller dyna over babyen. Men det virker som at dette er noe "alle" gjør, og mange mener at man har en innebygd sperre mot å rulle ol. over barnet selv om man sover.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Så sant du ikke røyker, er svært overvektig eller misbruker alkohol/tabletter kan du trygt sove sammen med barnet. I dette nummeret av foreldre - barn anbefaler en faktisk samsoving fordi dette kan minske risikoen for krybbedød.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 ei venninne av meg sovna med gutten til brystet om natta. bare flaks at mormor kom inn like etterpå, for brystet hadde falt over ansiktet til gutten, og det kunne fått konsekvenser. jeg fikk høre på sykehuset at jeg helst skulle sette meg opp å amme med ammepute om jeg trodde jeg ville sovne.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Jeg sovner ofte og skvetter like mye hver gang jeg våkner. Jeg liker det ikke.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #9 Skrevet 16. juni 2008 Har aldri sovna faktisk. Har vært veldig bevisst på å ikke sovne, slik at noe kan skje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå