Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 12+3 og jeg har blødd i hele dag... Det er ikke mye, men kanskje 10 dråper tilsammen... kjenner akkurat som menssmerter. Vet at det er normalt, men er det normalt å blø hele dagen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde så absolutt ta kontakt med hovedlege eller gyn.pol klinikk på nærmeste sykehus. Blødninger kan være helt tilfeldig eller de kan være noe galt.

Men uansett. Er du bekymret skal du på ultralyd.

Skrevet

Har time hos jordmor i morgen heldivis... Men jeg forbereder meg nå på t jeg mister...

Skrevet

OM du mister nå så merker du om det skjer. Jeg mistet i uke 7 å jeg blødde små klumper med rødt blod med hinne rundt. Veldig mange blør gjennom hele svangerskapet pga følsom livmorhals.

Jeg blødde først helt lyserosa som gikk over til brunt blod, som igjen gikk over til ferskt blod som da ble til klomper og til slutt en klomp som ikke var til å ta feil av.

Skrevet

Om du har blødd i hele dag er det beste å kontakte legevakten. Imorgen er jo lenge til. Det koster ingenting å dra til legen, å du får svar fortere. Kan ikke forestille meg hvordan du har det,...

Skrevet

Det er godt du skal til jordmor i morgen, du må insistere på å få en ul! Både slik at du får roet deg og at du ser at alt står bra til. En som har skrevet over her at du merker det hvis du aborterer..er dessverre ikke alltid slik derfor er det så godt å få en sjekk på ul! Alle gode lykkeønskninger til deg og husk at vi er veldig skjøre i slimhinnene nå når vi er gravide så litt blod trenger ikke bety at noe er galt!

Klem

Skrevet

Håper du skriver hvordan det gikk så snart du vet noe. Lykke til imorgen!

Skrevet

Jeg blødde flere dager...det stoppet opp men fortsatte noen dager senere. Dette var i uke 4, i uke 6 og 7..først var d klump,så var d frisk blod og så mørkere blod. Men det var ikke abort, bare truende abort. Det trenger ikke være noe farlig, men for all del få det sjekket ut.

Lykke til

Skrevet

Jeg blødde også litt i mange dager i overgangen fra 12-13 uke. Legen sa at det ikke gjorde noe ettersom jeg ikke hadde smerter. Da jeg var på UL på sykehuet sa jordmoren der at etter 12 uke kan du ringe direkte til poliklinisk på føden så de får ta en sjekk der.Du trenger ikke gå via lege eller legevakt. (Stavanger)

Det som er en vanlig årsak og som mest sannsynlig var årsaken hos meg var at i de dagene strakk livmoren seg slik at morkaken ble flyttet fra åpningen til livmoren og mer opp på veggen. Dermed blør man gjerne litt. Det er vanlig i 12-13 uke. Det hadde jeg selsvagt aldri hørt om før, men det var jo logisk. Blødde ikke veldig mye, men nok til å bli redd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...