Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ut og reise på mandag og skal kjøre langt. Har en liten jente på 3 mnd. Vi bruker til vanlig bilstol. Men denne gangen vil jeg prøve bag i bilen. Kan jeg bruke bagen til emaljunga vogn. Og hvor får jeg tak i sikkerhetsnett

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmmm hvorfor vil du bruke bag????

biltilsynet har jo godt ut og sagt at de anbefaler ikke at de ligger i bag, men skal sitte i bilstol.

men vet ikke hvor de selger sikkerhetsnett, har emmaljunga selv men haer aldri hørt om et sånt nett.

Skrevet

Fraråder sterkt og bruke bag. Babyen er ikke tilstrekkelig festet og kan få store skader hvis noe skulle skje. Ikke meningen og skremme, men vil bare utrykke meg klart.

Vi har kjørt tvers over øst til vest med jenta vår både når hun var 3mnd og nå 4 mnd. Ikke noe problem med bilstol i det hele tatt. Bare ta noen ekstra pauser hvis hun viser tegn til og være ukomfortabel.

Skrevet

Bare fordi vi skal kjøre om natten og da vil jeg at hun skal få sove. Slippe og stoppe for å ta pause av stolen hvis du forstår

Skrevet

Uansett hvor langt dere skal kjøre er det å foretrekke å bruke bilsete. Bagnett er livsfarlig! Håper du har tid til å lese litt om temaet før dere reiser:

http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2828

http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2007/08/hvordan-sikre-de-minste-barna.html

Det er ikke farlig for barna å sove i bilsetet sitt. Lytt til signalene til barnet og stopp hvis det trenger en pause, sover hun kan dere jo bare kjøre.

Skrevet

har kjørt fra haugesund til oslo og tilbake igjen,til stavanger, bergen osv med tulla mi, hun er nå 7 mnder, å jeg har bare brukt bilsete.

dette har gått kjempe fint,hun har aldri vist noe tegn til mistrivsel!!

Skrevet

Ikke bruk bagen, bruk setet- tenk på om dere kræsjer.....

Skrevet

DA SKAL JEG IKKE BRUKE BAG:::)))

Tusen takk for gode råd, bra dere passer på meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...