MJ<3 Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Småen sutrer så utrolig om vi er hjemme over lengre tid. Idag feks var vi en liten tur ute, og var hjemme igjen kl 1500. Da er det 3 timer til han skal legge seg. Han blir veldig utålmodig av å ligge alene og aktivisere seg selv, og jeg får ikke gjort stort. Så det ender jo da med at jeg leker med han og styrer hele tiden. Så fort jeg setter han alene tar det max 5 min før han begynner å bli lei. Er han bortskjemt eller? Prøver å la han sutre litt men det er forferdelig slitsomt å høre på.. Han er snart 6 mndr. Blir dette bedre, er det noen med erfaringer? Skulle ønske vi kunne kose oss hjemme noen dager også...
velsignet med to Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Har han lært seg å åle seg rundt/bevege seg rundt på andre måter ennå? Her ble det bedre når han lærte seg å åle, blir sikkert kjedelig å ligge stille lenge på samme plassen.
MJ<3 Skrevet 15. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2008 Nei han har ikke lært seg å åle ennå. Tenkte faktisk på det isted om det muligens blir bedre da.... Håper det, ser for meg hele vinteren på konstant vandring uten mulighet til hjemmekosedager... Takk for oppmuntrende ord, da venter vi på at ålingen/krabbingen skal begynne:)
Barbafin Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 Hva med å kjøpe noen nye leker? Når de nærmer seg 6 mnd så kan de jo så mange nye ting at de trenger nye utfordringer. Kanskje han kan få leke med andre ting... Småen min elsker å "rydde" i dvd-ene våre, f.eks. Eller undersøke en slikkepott. Eller man kan lage enkle rytmeleker (jeg har puttet noen makaroni i en plastkopp med lokk. Kjempepopulær!).
BabyAug Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 lillesøstra mi har en gutt på 8 mnd. Da han var 6 mnd kjøpte hun en sånn vippestol fra fisher price som det henger leker foran og som vibrerer. Og han gutten elsker å sitte i den. er jo litt begrensa hvor lenge han kan sitte der av gangen men da får du hvertfall litt "fri" så du får gjort noe annet.
tvilling73, 05/07 Skrevet 15. juni 2008 #6 Skrevet 15. juni 2008 Han vet at når han hyler får han viljen sin:-) Kjøp en pianodings med dyr på f.eks, den er lett å spille på, så legger du han på magen foran den. Vi har lekegrind som var mye brukt når hun var 6 mnd, bruker den enda pga storesøster, der har vi en dings med figurer i som går rundt til klassisk musikk, den elsker hun, ligger og ser på og har masse leker oppi der. Hun kan fint ligge der en god stund mens jeg gjør andre ting, leker med storesøster he he.. Du får arrangere 1/2 årsdag med besteforeldre og tanter onkler vett du, så ønske du deg masse fine leker til den aldersgruppen, ønsk noen litt opp i mnd også for de fasinerer jo en mindre en de også...
❤lille stjerne❤ Skrevet 15. juni 2008 #7 Skrevet 15. juni 2008 Sånn er min også, og hun er snart 9 mnd og vil være med og se hva som skjer hele tiden. Av og til leker hun litt selv, men det er ikke gøy lenge og prøver jeg å sette henne til å leke selv mens jeg holder på med noe annet så ble hun før irritert, men nå som hun kan krabbe så kommer hun etter meg og krever å få være med. Visst kan det være litt slitsomt i blant og noen ganger tenker jeg at de har det lettvint de som har barn som sysselsetter seg i all evighet på egenhånd. Men jeg trøster meg med at det er sånne som vet hva de vil og sier i fra som kommer seg fram her i verden! Jeg ønsket meg veldig et barn med litt futt og fart og rampestreker, ikke en liten engel og det ser jammen meg ut som jeg har fått ønsket oppfylt!
*LilleTroll + spira Skrevet 15. juni 2008 #8 Skrevet 15. juni 2008 Hei Mimi.. Dere kan komme på besøk til oss hvis Jakob trenger å bytte stue:) Skjønte det var deg ut ifra Nicket ditt.. klikka meg inn og der så jeg en kjent liten gutt! Har du forresten prøvd noen nye leker til han? Kan jo være lei eller synes de er kjedelige? Prates i morgen Klem fra Ella og mamma!!
MJ<3 Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. juni 2008 Hei Nekiam:) Ja det er meg vettu hehe. Er ganske kjedelig å hele tiden måtte gå ut og finne på ting, men han er nok på vei til å krype snart. Drømte i natt at han gjorde det:) Tenkte faktisk på å ringe deg igår for å høre om du ville ha besøk, men vi snakkes iallefall idag da. Har en krevende liten krabat skjønner du.. Til dere andre, takk for råd, jeg tenkte å kjøpe en sånn "gåstol" etterhvert. Kanskje jeg bare må løpe og kjøpe. Den har vært veldig populær når vi har prøvd den på besøk hos andre. Lekegrind har han, og på morgenen kan han ligge der en god stund. Det er mest på ettermiddagen han begynner å bli utolmodig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå