vimsa;) Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Min lille jente på fem måneder vil bare sove en halvtime av gangen på dagen. våkner konsekvent opp etter 30 min.. noen som har noen tips til hvordan få henne til å sove lengre? hun ser ikke utvilt ut:( har prøvd å gå tur mang en gang, men hun våkner opp uansett..
M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Dytter denne litt, for jeg trenger også råd!!!! Har akkurat (nøyaktig) samme problem!!!! Litt frustrerende for hun trenger mer søvn enn et par halvtimer i løpet av dagen!!!!
Sunniva78 har to små Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Min gutt er også slik i perioder. Så plutselig kan han dra til å sove 3 timer i strekk. Et lite tips er å "stå parat" etter en halvtime, når du ser at hn begynner å våkne. Putt i smokken om hn har mistet den, og rugg litt på vogna. Ofte sovener gutten min igjen da, og han sover lengre og dypere. Men har han først våknet skikkelig er det ikke lett, så man må passe litt på når de begynner å våkne. Babyene har søvnfaser som er slik, og mange våkner lett opp når de er i den lette søvnfasen ca 30 min etter at de våknet!
nungo Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Dette med søvn er utrolig vanskelig - både dag og natt :-) Noen babyer trenger jo mindre søvn og 30 minutter (eller mindre) er nok, men hvis du føler at hun ikke er uthvilt, så skjønner jeg det er frustrerende. Jeg skal ikke si at min baby sover spesielt godt på dagtid heller, men jeg har i alle fall fundet ut at om hun er overtrøtt, eller bare lite gran for trøtt, når jeg legger henne, da våkner hun omtrent med en gang igjen. Så det hjelper i alle fall ikke å forsøke å gjøre henne skikkelig trøtt. Jeg prøver faktisk å legge henne en stund før jeg tror hun blir trøtt - ved det første tegn eller om hun har vært våken mer enn 1 1/2 time (hun er også 5 måneder).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå