Gå til innhold

noen om har peiling på ms ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

og kan forklare meg med egne ord hva som sjer i kroppen når man har ms ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke veldig peiling, men det er en autoimmun sykdom. Altså at kroppens eget immunforsvar angriper kroppen. Ved MS er det myelinet som angripes og brytes ned. Myelin er fettet som isolerer nervetrådene, utløperne fra cellene. Når isolasjonsmaterialet brytes ned, klarer ikke nerveimpulsene å bevege seg effektivt lenger. Omtrent som en ledning uten plast rundt hvis du skjønner. Hvor fort myelinet brytes ned, varierer fra pasient til pasient og dermed også forløpet av sykdommen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...