Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Hadde en ganske tøff fødsel. Rivna innvendig, og ble klipt med sløv saks. Har et hakk som ikke vil gro akkurat ved skjedeåpningen, og er kjempe sår og rød. Legen tok stingene mine itilfelle det var disse jeg reagerte på, men fortsatt ingen forandring. Er livredd for at sexlivet mitt ikke skal bli slik som det var igjen. Blir man aldri så "trang" igjen som man var før? Og har et hakk ved skjedeåpningen mye å si? Har hørt mange som har hatt vondt å ha sex til og med 1 år etterpå... Skrekk og gru..... Er 4 uker siden jeg fødde...
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Heihei Det var jo ikke bra det med det hakket ved skjedeåpningen som er sårt og rødt. Mitt råd er at du gir det tid til å gro, det kan nemlig ta litt tid - spesielt hvis det blir gnisninger fra undertøy, når du tørker deg etter dobesøk osv. Er det ikke grodd innen et par uker, så tar du kontakt med lege/gynekolog. Det hakket skal i utgangspunktet ikke ha noe å si. jeg ble sydd 4 sting etter fødsel, og hadde en del smerter de første ukene. Det virka stramt og det sved. Men etter stingene forsvant, og vi kom i gang med sexlivet, så gav det seg rimelig kjapt. De første gangene under samleie følte jeg meg ganske "vid", og hadde litt problemer med å få kontakt med skjedemusklaturen. Dette førte til at jeg ble enda mer nøye med bekkenbunnsøvelser. Nå synes jeg det føles helt som før graviditeten/fødselen - om ikke bedre faktisk!! Bare gi det litt tid. KNIP, KNIP og atter KNIP! Og husk glidekrem hvis det føles tørt eller svir
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå