2.runner.up Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Fødselshistorie: D va et smertehelvete uten like. Begynte med igangsetting på ons. lå med drypp fra 8 til 22.00. Opp og ned på drypp...trippelt opp med rier...de kom med topper på 1 min og ga seg ikke.. Ba om lystgass.. herlig:-) så ned på drypp...de avtok..bare 3 cm åpning.. fikk epidural kl. 22.00.. sov om natten...på igjen med drypp på tors. samma sak...5 cm åpning... kl. 16.00 fikk jeg valget...kisersnitt..jeg fikk feber og nora ble stresset..Epiduralen funket ikke optimalt under inngrepet..så jeg kjente skalpellen..mn d gikk greit..bet d i meg elers ble d narkose. Og de smertene va ikke noe i forhold til tripple rier! Så, Kl. 17.37 så hun dagens lys! Skrek av full hals og pappaen grein:-) Hun var 3620 gram og 50 cm! Og heeeelt perfekt!! Mn d blir leeeeeeenge til neste gang ! Nå er d full flaksemating, da hun har gått en del ned i vekt...og pumping for å få igang min egen produksjon! Og puppekos innimellom! Så d bli ikke mye søvn..bare på henne :-)
Barnimagen2008 Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 gratulerer, uff får vondt av og høre de foskjellige erfqringene, godt alle fødseler er individuelle og forskjellige... kos deg masse med prinsessa
Miss Hannigan Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Huff, fødselen din hørtes i overkant langdryg og dramatisk ut. Men gratulerer så mye med den lille, vakre tulla! Ønsker dere alt godt i barseltiden!
Sitronelle Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 Hei! Gratulerer så mye! Stakkars deg, hørtes ut som en tøff fødsel! Selv ble jeg i gang satt sist, og kjente meg igjen i det du beskrev...langvarig smertehelvete...som for min del endte med vakum. Huff, tenk at du kjete skapellen...Fikk helt frysninger nå jeg....Hvordan har du det nå i ettertid? Har du mye vondt i såret som skal gro? Hvordan er disse magesmertene framfor rier? Grunnen til at jeg spør er at jeg vurderer keisersnitt denne gangen pga den lange fødseln sist...Men igjen: GRATULERER!!!!
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Gratulera med Nora!!!!! Godt det endte godt!
2.runner.up Skrevet 15. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. juni 2008 Takk takk!! Keisersnitt er et merkelig opplevelse. Du kjenner jo at de flerrer deg opp og driver skikkelig på nedi der! Litt ubehagelig på en måte..og det er et stort inngrep igrunn. Mye smertestillende...jeg lå i morfin rus på oppvåkningen i 2 timer etterpå og va lit borte d første døgnet etter hu va født. Og når de ska få ungen ut trykker de skikkelig langt oppe på magen slik at du nesten ik får puste og de trykker magen nedover så ungen kommer ut..Sårt et veeeldig fint..du får jevnt smertestillende de første dagene og så må du ta blodfortynnende spøryter i en uke etterpå. Du kan ikke løfte annet en barnet..d er vondt å komme opp og ut av sengen og du føler dg som et slakt ( hvertfall jeg). Jeg gjorde mitt ytterste for å føde vaginalt..samma kor jævli de riene va. Men me epidualr og lystgass er d overkommerlig! D fine med KS er at du ik revner og blir sår der nede og du kan gå på dooooo!!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå