Gå til innhold

Magevondt med introdusering av fast føde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at de får vondt i magen av smaksprøver? Har prøvd potet på glass i to dager. Hun elsker det, men virker som at hun plages litt med magen nå. Skjønner jo at magen jobber med det, men er det vanlig å få vondt/ubehag? Er det noe vits med f.eks sviskesaft når det bare er snakk om små smaksprøver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvetegrøt reagerte sønnen min veldig på i begynnelsen....er jo ikke dumt å prøve sviske da...så får hun bare litt ekstra smaksprøver ;)

Skrevet

Ja her fikk jenta vår vondt i magen i begynnelsen (vi begynte m grøt), så vi gir alltid sviskepure etter smaksprøvene og da ble alt så mye bedre. Etterhvert blir det mindre vondt, men det kommer kanskje litt ann på hva du gir og. Jeg koker potet selv og blander det m mme/mm. Slik at det blir en tynnere mos enn den du får kjøpt (og smaker så mye bedre og er billigere) og det har gått veldig fint her hvertfall. Blir nok snart bedre skal du se, men sikkert lurt å gi sviskepure e.l får å få litt fart på sakene;)

Skrevet

Har ikke hatt noe magevondt etter innføring av mat. Men begynt i det små.

Skrevet

ok, får kjøpe sviskepure i morgen da. Hvor mye gir du om gangen av det da?

Vil avføringen forandre seg noe særlig bare av små smaksprøver?

Skrevet

Jeg begynte med å gi en skje så to. nå ser jeg det litt ann. Noen ganger gir mer og andre ganger ikke...alt etter som hvordan fordøyeslen er den dagen. (alt fra 2-ca.6skjeer) Men du får bare prøve deg litt fram. jenta mi elsker det og vil gjerne ha mer noen dager. Men har ikke fått løs mage. Den bare kommer raskere ut og går raskere gjennom systemet uten all trykkingen. men du må bare prøve deg fram, siden de sikkert kan reagere forskjellig på den. Avføringen har ikke forandra seg stort, men den er litt prikkete etter sviskene.:) Lykke til!

Skrevet

Mange får magevondt dersom de er veldig små når de blir introdusert for fast føde. Forstoppelse er da heller ikke uvanlig, så det kan være lurt å gi litt sviskesaft, eller malt. Dersom hun får mme, så kan du blande ut en liten t-skjed i den :)

Skrevet

sara er også sånn! alt nytt, må vi gi gradvis, og en skje om gangen, feks en t skje en dag, øker bittelitt for hver dag som går.

lurt å tilsette mm i maten, for den hjelper til med å fordøye.

så bare vær tålmodig med ny mat, så går det bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...