Gå til innhold

Skal starte i barnehagen... har mange spm!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det snart tid for barnehageoppstart på oss! Jeg lurer på idiotiske ting, men har knapt vært i en bhg så må spørre:

- Hva skal jeg pakke i bhg sekken?

- Skal jeg smøre matpakke til henne hver dag?

- Hvis vi kommer sent/ henter tidlig, må jeg si fra da?

- Skal de ha egne smekker og tutkopp? (hjemmefra?)

- Sliter med matingen for tida- tror dere h*n får tilstrekkelig hjelp...Er enda lite selvstendig mht matingen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så spennende det blir:) alle disse spm dine er forskjellig fra barnehage til barnehage. dette må du nesten ta opp med de. Vi trenger kun å ha med bleier og vogn. resten har de der fra smekke til mat.....

Lykke til:)

Skrevet

Lykke til med barnehagestart. Vet at de fleste barnehager sender ut brev når det nærmer seg barnehagestart. Der får du sikkert info om alt du lurer på. I barnehagen som min datter skal begynne i må de ha med seg niste dersom de ønsker å spise frokost i bhg. De får lunsj og alt av drikke der. Samt frukt. Vi må selv sørge for at hun alltid har bleier og ekstra klær liggende i barnehagen. De fleste barnehager har en maks tid på 9 timer hver dag. Dvs. leverer du klokken 7 må du hente senest klokken 16.

I småbarnsavdelinger er de veldig flinke til å følge opp de minste både når det gjelder mating og soverutiner. Det er jo litt av en omstilling de små skal gjennom. Tror nok at det er verst for oss foreldre..

Skrevet

Vanskelig å svare på siden alle bhg er forskjellige, men jeg kan jo svare i forhold til vår bhg:

- Hva skal jeg pakke i bhg sekken? Matpakke, smokk, koseklut og evt ting vi har blitt bedt om å ta med (nye bleier, våtservietter etc)

- Skal jeg smøre matpakke til henne hver dag? Ja, vi gjør det. De får varm lunsj, vi har med frokost og ettermiddagsmat.

- Hvis vi kommer sent/ henter tidlig, må jeg si fra da? Nei, det er bare greit å si ifra om de har spesielle planer, ellers holder det med de dagene dere ikke kommer i det hele tatt.

- Skal de ha egne smekker og tutkopp? (hjemmefra?) Nei, hos oss har de det i bhg.

- Sliter med matingen for tida- tror dere h*n får tilstrekkelig hjelp...Er enda lite selvstendig mht matingen. Ja, absolutt. Det er en del av jobben deres. De lærer også av å se på de andre.

Lykke til, det blir kjempespennende! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...