Gå til innhold

Dere smarte fruer her inne.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller frøkner eller hva dere vil kalle dere.

 

Er det noen som vet om det er lovlig og leie ut en leilighet i et boligbyggelag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da bør du lese vedtektene som gjelder for det borettslaget det gjelder!

Skrevet

Tror det er lov dersom eier selv har bodd i leiligheten et år før den leies ut. Men om det må godkjennes i styret for borettslaget er jeg usikker på

Skrevet

sitter selv i borettslagstyre, og der jeg bor må man ha bodd i leiligheten ett år før evt utleie, og det må godkjennes av styret. Leiligheten kan max leies ut i en 3 årsperiode, før man igjen må bo der ett år for å kunne leie ut videre. Tror alt dette står i borettslagsloven. Dette gjelder ikke dersom man skal leie ut til familie med rette linjer :)

Skrevet

Ahhh...Der gikk drømmen min ja :(

 

Hva menes med familie med rette linjer?

 

Har lest litt på www.nbbl.no, men finner minimalt der...

 

1+1,snart 3, er det slik på alle borettslag? Eller bare der du er?

 

Takker for svar forresten.

 

Skrevet

Alle borettslag har egne vedtekter, selv om de jevnt over er ganske lik.

 

Hva som er familie er vel opp til hver enkelt. Om de du skal leie til er avhengig av husleiekontrakt og bankoverføring, vil det bli vanskeligere.

 

Skrevet

du kan jo kansje ringe opplysningen og høre hva de har å si? de pleier å ha svaret på det meste!

Skrevet

Tror du er den som får mest utbytte av å ringe opplysningen her.

Skrevet

jeg tror det at alle har bruk for opplysningen en gang i blant. hva skulle vi gjort viss vi ikke hadde telefonnummeret til de vi kjenner? vi må jo ringe de. jeg tror du og har ringt opplysningen bærkorg måke. og vi kan alle ta litt glede av den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...