Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Mini her kan si mamma, pappa, bø. Synes ikke dette er stort...H*n er heller ikke så raskt motorisk, men det kommer vel...
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Vesla her er heller ikke så rask på det punktet, men det er helt greit det... Hun sier mamma, se (mens hun peker), nam og neineinei.
trollmor & trollungene Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Gutten min kan si hadet, hei, bø, pappa, se, der, takk, vov (hund). Forsøker å få han til å si mamma, ser på meg og ler, sier pappa. En liten skøyer
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 Pus/pusi, namnam, mer, mamma, babba (pappa), dadda (søsteren), bil, ball, natta, hadet. Men han sier ikke alt dette tydelig slik som oss. Pus blir gjerne pfffff, mamma betyr namnam osv. Men vi skjønner hva han mener. Av og til.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Sier mamma og pappa av og til, se, der (mens han peker), gakka, kaka, namm, sssss når han roper på katta, navnet på hunden til besteforeldrene, næ (rister på hodet). Det er di ordene jeg kommer på i farten.. -Heffalompen-
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #6 Skrevet 15. juni 2008 12 mnd: mamma, pappa, pus, pupp og bø. Straks 14 mnd nå og sier i tillegg: melk (me), kjeks (kek), pip-pip, bil, ja, der og trapp (papp)
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Nei, nam, mamma, navnet til pappan, Vi har prøvd å få ho til å si daddy eller pappa og jeg omtaler han slik når ho er i nærheten men nei ho holder på navnet hehe. (en liten Bart simpson karnsje) Hmm ja vi er tospråklige engelsk/norsk. Så sier ho bø når vi synger om trolla på fjellet og væææææ når ho skal skremme oss. Brom brom når ho snakker om biler. resten blir bare masse lyder. Men skravla går i et da, så tydeligvis at ho har masse å formidle, det er bare ikke forstålig. Ho er 13 mnd da men har vel holdt på med disee lydene 2-3 mnd. Vi har regnet med at ho sikkert kommer til å være litt treg med snakking siden tospråklige barn ofte er det.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Pappa, bø, pip-pip, hei og hade. Og så rister han på hodet eller nikker når man spør et ja- eller nei-spørsmål. Han har sagt mamma tidligere, men har visst sluttet med det.
Rockstarmom&SuperIngrid Skrevet 16. juni 2008 #9 Skrevet 16. juni 2008 Hei, kake, gokka (smokken). Hun er ikke så raskt ute med ord, men har krabba fra hun var 7 mnd, reiste seg opp selv når hun var 8mnd, og tok sitt første skritt da hun var 11 mnd. Nå er hun straks 13 mnd, og går som bare det. Hun har god språkforståelse da, for hun krabber ut på badet når hun har gjort i bleia, inn på kjøkkenet når hun er sulten osv.
MyB@by <3 Skrevet 16. juni 2008 #10 Skrevet 16. juni 2008 Han sier pappa, nam, æsj, nei, is, hysj, tit tei, hei, voff,voff (bhæ,bhæ), den, og denne.
når 3 blir 4 <3 Skrevet 16. juni 2008 #11 Skrevet 16. juni 2008 Han sier mamma, pappa, navnet til pappa, æsj, se der, oj, hei, hadet, pus, vov vov, takk, nei, ferdig og sitt eget navn, navnet til onkel og tante, mø og bæ, de jeg kommer på nå
ifie Skrevet 16. juni 2008 #12 Skrevet 16. juni 2008 Mamma, pappa (sjelden), hei, se/se der, hør, æsj/fisj, nei, titt titt, bø, nam nam, bamse (bas) tørst (helt nytt), takk (helt nytt). Tror det var alt - bortsett fra miiii (mjau), hestelyd og muse-/fulgelyd
Mamma til to tette Skrevet 16. juni 2008 #13 Skrevet 16. juni 2008 mamma, pappa, hei, hadet, tittei, nam!, navn på kosebamse, boss (bs for alt jeg vil at han skal gi til meg, f.eks støvdotter han plukker opp fra gulvet he he), mer (mat), ko-ko (som i sangen, gikk en tur på stien), nei (sier overraskende sjeldent), lys, se
Marolla Skrevet 16. juni 2008 #14 Skrevet 16. juni 2008 Hun sier Jaja (Kaja), Mamma, Pappa, Bebbe(Bestefar) Bibbi (Bestemor), Borte, der, titt titt titt, Hei, hadet, datt, nei, psss (pus), tante, nam og kos
Søtnosmamma Skrevet 17. juni 2008 #15 Skrevet 17. juni 2008 Her går det i SCH-lyder: Lys, dusj, buss og æsj. I tillegg er det mamma, pappa, DÆÆÆJJJ (der), BØØ, stortå og tåtil.
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #17 Skrevet 17. juni 2008 Så heldig du er som har et barn som sier mamma og pappa :-) Her er det heia, nam, æsj og takk, takk (sistnevnte sier han som gagg-gagg, så jeg vet ikke om det teller...)
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #18 Skrevet 17. juni 2008 Lillemor kan si mamma, pappa, mumi, bebi, hei, natta (høres mer ut som "kakka" da.. mao (=maju), takk, bæj (=bæsj), koko og nam. Hun babler veldig mye
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #19 Skrevet 17. juni 2008 å min sier ingen til.. sier jo mamama og papapa, æsj osv, men det er ikke bevisst.. sier det jo til alt uanz..
Yrha Skrevet 17. juni 2008 #20 Skrevet 17. juni 2008 Hmmm, min sier ikke så mye heller. Sier mamma og hermer etter mjauinga til katta av og til.
flashdancepants Skrevet 17. juni 2008 #21 Skrevet 17. juni 2008 Hun er 13 mnd. og kan si mamma, pappa, pus, hei, der, hadet og natta. Men de tre siste sier hun ikke så ofte. Og noen ord som er nestenord; hess (hest), lape (lampe), lyss (lys). Men er mer imponert over hvor mange ord og setninger hun skjønner! Veldig artig periode nå.
blittmamma07 Skrevet 17. juni 2008 #22 Skrevet 17. juni 2008 min lille sier hei og hadet, dæææ og babler en hel masse. ikkenoe mamma og pappa ...
Mild, Marcus & Mille Skrevet 18. juni 2008 #23 Skrevet 18. juni 2008 Marcus er 11 1/2 mnd og sier: mamma pappa dadda (til barnevakten) hei nei (noen ganger rister han på hodet også) hade (og vinker) samt masse babyspråk hehe. mamma har han sagt i noen måneder (begynte med mamamamama da han var 6 mnd, men de andre ordene har kommet de siste to månedene..
Gjest ~Xmas08~ Skrevet 18. juni 2008 #24 Skrevet 18. juni 2008 Han er 13mnd og kan si mamma,pappa,psss(pus),ja,der,se.
Twins i magen <3 Skrevet 18. juni 2008 #25 Skrevet 18. juni 2008 Hei, mamma, nei, der (peker og sier "de!"), han har også sagt pappa, men mamma er visst favorittordet... han sa hade ("ade!!") da pappan forlot badet her en kveld. Hehe, og han hermet da jeg sa det, men har ikke sagt det etter det. Ellers er det bare bablinga
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå