termin 30 mars Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 vi skal til Kreta til høsten,da er jenta vår ca 5 1/2 mnd. Jeg lurer på om dette er lurt,og bekymrer meg veldig. Jeg har ikke reist til syden tidligere,men kjenner mange som har det... i dag sa moren min at hun kanskje ikke hadde orket å dra til Kreta med en liten baby(hun var der i fjord sommer),det er jo ganske varmt der,og jeg er redd jeg kommer til å gå å bekymre meg for henne hele tiden,om hun har det bra osv. Noen som har peiling på hvor varmt det er på Kreta i september?.. Har ikke lyst å dra om hun har det bedre hjemme. Vi skal jo sitte mange timer på flyet også,og så etter det må vi sikkert presse oss inn i en kjempe varm buss med 100 andre turister eller noe lignende.... Noen med erfaring her? sydentur å baby?
Gjest Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Har ikke erfaring med sydentur og baby, men har vært på Kreta to år på rad i august. Og det er veldig varmt, alltid sol, ikke en sky på himmelen. Vil vel tro at det er litt bedre i September. Fikk en liten gutt i mars og vi skal til Tenerife i August, for der er det ikke så steike varmt som på Kreta på den tiden. Han er da 5 mnd. Tror ikke du skal bekymre deg SÅ mye, er jo bare å være mest mulig i skyggen, minst mulig klær på og avkjølende bad i bassenget. Kanskje holde seg litt innendørs mellom 12 og 14 eller noe, ta en lur i leiligheten/på rommet. Går helt sikkert bra og blir en deilig ferie. God tur:-)
mai mammaen til to Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 vi var på tenerife da snuppa var en 9 mnd. det var helt supert. det var i februar... denne gangen skal vi til mallorca i september. da med en på to og en på 4 mnd. tror det kommer til å gå kjempe bra.. jeg ville ikke bekymret meg. bare ikk ekle på henne masse. husk en god solkrem som er god til å smøre utover.. noe tynt å ha på hodet.. solbriller... så ordner det seg.. kommer til å bli kjempe kjekt... jeg gleder meg iallefall masse til vi skal dra..
arena Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 Jeg har erfaring m barn i syden. Var på Lanzarote når sønnen vår var 10 uker, og akkurat kommet hjem fra 2 uker i Tyrkia, nå er han blitt 6 mnd. Det var varmere der enn forventet, ca 35 grader, veeeldig varmt, var en varmebølge der da. Hadde med masse klær til han, men han lå kun i bleie i 2 uker! MEN han taklet alt såååå braaaa! Sov, lekte på sin egen solseng i skyggen, badet etc, lite plaget av varmen, dvs ikke mer grinete. Selv om han ofte var svett bak etter å ha sovet i vogna, dvs ingen trekk for han. De tåler såååå mye mer enn vi tror, så du skal ikke bekymre deg. Vi bestilte på begge turene de plassene på flyet der de har vugge på veggen som du kan legge jenta de i, så slipper du å ha hun på fanget. Han gråt ikke noe på flyturen eller på 2 timer i bussen. Hun trives uansett så lenge hun har dere + mat. Jeg lover, det er så verdt det!!! (",)
Marino Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Vi var på Kreta i August med ett barn på 8 mnd og ei på 2 år. Det gikk kjempebra. Jeg var mest spent på hun på 2 år med flyreisen å greier men det gikk kjempe bra:) Det er så mye nytt å se på. Så lykke til og god tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå