Gå til innhold

Stresser dere med å få nr. 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn på 3 år. Jeg ble gravid når jeg var 19, å det var ikke planlagt. Jeg har brukt disse tre årene på å forbedre karakterer fra vgs+ jobbe. Det er slutt mellom barnefar og meg, men jeg har ny kjæreste som jeg har vært sammen med i snart 2 år.

Planen min videre nå er å jobbe i 2 år til, å så gå på skole. Den skolen tar 3 år. Så vil jeg gjerne jobbe hvertfall 1-2 år før jeg blir gravid igjen.

Kjæresten min syns det er alt for lenge å vente med barn. Ja for da blir det ikke noe barn om tidligst 6-7 år. Men jeg stresser egentlig ikke fordi jeg har jo allerede et barn, å jeg vil gjerne få gjort alt dette før jeg får flere barn. Så for min del passer det ikke å gå gravid å ha permisjon midt oppi alt dette. Men kjæresten er altså ikke enig :(

Jeg vil også vente noen år siden jeg allerde har et barn, å da vil få barn med far nr. 2. Har ikke lyst til å ende opp med to barn med to forskjellige fedre å ikke sammen med noen av de. Føler at forholdet vårt er mer stabilt om 6-7 år, for da er vi kanskje gift å har hatt en del år sammen først.

Er jeg egoitisk nå kanskje? Med tanke på at kjæresten min ikke har noen barn selv å ønsker barn før om så mange år? Alikevel er det jo jeg som må sette livet mitt på hold pga et barn. Det har jeg allerede gjort da jeg ble gravid første gang, så nå føler jeg at jeg vil sette mine behov først å gjøre det jeg har lyst til. Ikke å stoppe opp i prosessen fordi jeg blir gravid når jeg egentlig vil vente...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, mini er 9 mnd og vi kjører på og håper på at nr 2 kommer snart:-)

Men skjønner jo at noen kan tenke seg å vente også da. Barnet ditt blir jo kanskje 4 år når neste kommer hvis dere blir gravide nå. Det er jo allerede ganske stor aldersforskjell spør du meg. Så det spiller vel ingen rolle om dere venter litt. Kanskje du forandrer mening underveis og feks tar pause i studiet eller bare jobber noen mnd etter utdanningen før du blir gravid. Du er jo veldig ung også da.

Skrevet

Men vi har kun vært sammen i 2 år :( VI bor ikke sammen engang. Jeg som vil vente. Jeg er som sagt livredd for å ende opp alene igjen med to barn med to forskjellige fedre. Min skrekk for å si det mildt :(

H.I

Skrevet

Var ikke så anonym lenger nå jeg..hihi. jaja :)

Skrevet

hehe, nei ser det, men jeg forstår deg alstå;) vi vil ha 2 tette, men forstår jo at ikke alle stresser med det, men du kan jo fortsette, la far få ta ut mest permisjon, når ungen er liten kan den tas med på skolen, de fleste får ta mye av undervisningen hjemme, møter bare opp til prøver å slik, 2 år er jo egentligt lenge da, er de som får barn innen ett halvt år også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...