Gå til innhold

Noen andre voksne som ikke har hatt vannkoppene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke hatt vannkoppene ennå,og kommer sikkert til å halvdø får jeg dem nå.Nabogutten som vi har masse kontakt med har vannkopper nå og er veldig sterkt angrepet.Ungene mine på 2 og nesten 7 år har heller ikke hatt.Passer utrolig dårlig hvis vi skulle fått dem nå,da vi snart skal reise på ferie.Hva gjøre for å unngå å bli smittet?Når smitter det lettest?og hvor lenge har en vannkopper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hatt vannkopper, heller ingen av de andre barnesykdommene.

Jeg er ganske avslappet i forhold til om vi blir smittet, men jeg vet at sykdomsforløpet kan bli en del hardere når man er voksen.

Her har det gått vannkopper i barnehagen over 2 mnd no, alle har hatt em snart, men jenta vår har ikke fått dem. Har ikke gjort noe spesielt for å unngå dem.

Det kan være litt vanskelig å unngå smitte ettersom det smitter før prikkene kommer, og da vet jo ikke de fleste at de har det. De smitter visst til prikkene har tørket inn, så da kan man jo prøve å holde ungene unna nabogutten til prikkene har tørket ut. Når man blir smittet tar det 14-21 dager før sykdommen bryter ut.

Vet ikke hvor lenge man har det, men ei ukes tid vil jeg tro. Mange av ungene er jo ikke syke bortsett fra prikkene, og det kan være ganske slitsomt å måtte være hjemme en uke med et barn som er full av energi.

Skrevet

Heisann! Du bør ta en blodprøve for å se om du har antistoffer mot vannkopper. Hvis du ikke har det, ville jeg tatt en vaksine, og det innmari kjapt hvis du eller barna er utsatt for smitte. Du må ta to skudd med 6 ukers mellomrom.

Ellers er det bare å unngå mennesker du vet er syke.Nylander fraråder faktisk smitteringer, så du trenger ikke føle deg hysterisk.

De fleste får vannkopper en gang, og det gjør nok barna dine også. Men du bør ikke få det.

Skrevet

Tusen takk for gode råd:-)Så det er vaksine mot vannkopper?Da får jeg ringe å bestille legetime i morgenHa en fin dag!hilsen meg

Skrevet

ikke meg heller...

er ikke veldig bekymret for å få det, men var redd da jeg gikk gravid og en unge i barnehagen til snuppa fikk d...=/ i mitt 1.trimester=(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...