Gå til innhold

Barnerommet ferdig allerede...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke skjønt vitsen med å ha klart et barnerom ved fødselen jeg... Er jo ikke slik at babyen skal ligge der fra starten av... Hvorfor peser så mange med det egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel egentlig ikke et innlegg for kranglesiden, men man vet jo aldri...:)

Skrevet

For å slippe å styre med det når man har en baby man skal passe på døgnet rundt. Dessuten er det koselig å ha noe å fylle tiden fram til termin med :-)

Skrevet

Sikkert får å sette diverse ting, klær og leker og sånn i kanskje???

Skrevet

Det er jo veldig koselig å ordne da:)

Skrevet

bebien skal ligge der fra dag en etter at vi kommer fra sykehuset jo! men ikke vits å ha det ferdig nei, skal ikke lage barnerom jeg, ikke før den slutter med sprinkelseng. inntill da får gjesterommet være et gjestrerom med en sprinkelseng ekstra:)

Skrevet

Har du babyen på eget rom når dere kommer fra sykehuset??

Huh! Jammen tøffe dere;) Det hadde ikkje jeg turt.. Kanskje litt hønemor jeg da, men trodde ikke det var så vanlig.. :)

Skrevet

Kommer vel litt på hvor det rommet er i forhold til sitt eget, men jeg hadde heller aldri turt å legge ett spebarn på eget rom.

Skrevet

Litt nysgjerrig på hvorfor dere ikke tør å ha barnet på eget rom når dere kommer hjem fra sykehuset.

Barnet er jo vant med å ligge i egen seng fra barselavdelingen.

Jeg for min del ble lagt på mitt rom fra den dagen mamma kom hjem med meg og har aldri vært vant til å ligge i mamma og pappa's seng. Min søster stoppet nesten hjertet på min mor 4 dager etter at jeg kom hjem fra sykehuset, da hun som 4 åring kom inn på soverommet til mamma med meg i armene, og sa "Søster gråter". *L*

Gikk flott det, så mine barn kommer til å bli plassert på eget rom fra begynnelsen. :)

Skrevet

Vi ble ferdige med barnerommet for 1 mnd siden ca. Vi skulle male og så har vi ikke så mye lagringsplass så sa var det greit å få opp kommode, seng ol på det rommet med en gang. Rommet er vegg i vegg med vårt så vi flytter han nok inn på eget rom ganske tidlig. Dessuten er det jo superkoselig å gjøre klart sånne ting i ventetiden!!

Skrevet

Fordi det er koselig å gjøre det klart (nesting), eventuelle kjemikalier fra maling skal være utluftet ut og ikke minst fordi babyen faktisk skal ligge der fra første natt av.

Skrevet

jeps her er det feridg:D

Skrevet

Starfire, det er en viss forskjell på å ha barnet i en egen seng ved siden av seg, kontra på et annet rom! Jeg for min del orker ikke å tråkke ut i gangen og inn på rommet for å amme x antall ganger i løpet av natta. Har kurven ved siden av senga mi, med hjul på. Når hun våkner drar jeg kurven inntil senga, ammer og legger henne tilbake når hun er ferdig. På den måten får vi sove bedre alle sammen. Så nei, barnerommet er ikke ferdig. Skal pusse opp rommet til hun eldste i sommer, så får vi se hva vi gjør når tiden er inne for å flytte denne babyen.

Skrevet

Der ble det tipset om å gjøre det ferdig i god tid før babyen kommer, fordi det slettes ikke er sikkert at man orker eller har tid til å pusse opp et barnerom med en ettåring i beina. Gudene skal vite at jeg var glad for at det stod klart før førstemann kom, selv om han ikke skulle inn dit før han var rundet året. Jeg hadde ikke orket å styre med dette opp under juletid (Når han har bursdag) eller når han var 6 mnd. Det var jo også et poeng at malingsgassene må være godt utluftet før du kan ta rommet i bruk, og derfor ypperlig å gjøre dette om sommeren. Av den grunn ordnet vi rommet leeenge før han skulle melde sin ankomst. Heldigvis står det klart denne gangen også. ;-) '

Men vi er jo alle forskjellige og foretrekker ulike ting, ikke sant? Gjør det som er riktig for deg! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...