livetimammasmage Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Var hos jordmor da jeg var 25 uker på vei, da målte hun at jeg var over det normale på symfysemålet, noe jeg klart har sett selv også. Ble sendt på sånn kontroll for å sjekke om jeg hadde svangerskapsdiabetes, men hadde ikke det. Men går å grubler sånn hvorfor jeg er blitt så stor denne gangen? Flere som er litt ekstra store på denne tiden?(er 27+2) Er min andre gang dette da, har ei jente på 14 mnd fra før. NEsten alle jeg treffer som ikke har sett meg på ei stund spør om jeg venter tvillinger, men de så jo på ultralyden at det bare var en og jeg skulle vel ha kjente det litt mer på sparkene og bevegelsene om det hadde vært to? Er bare magen som har vokst også, kroppen er som før jeg ble gravid(heldigvis), og jeg passer veldig på hva jeg spiser. Flere som har opplevd det samme? Noen som ikke visste at de skulle få tvillinger? HVordan føltes bevegelsene i magen ut når det er tvillinger?
Mom for two Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Jeg synes også jeg ble fort stor denne gangen, og ligger i overkant på symfysemålet, men nå har to leger og en jordmor bestemt avvist min bekymring mht svangerskapsdiabetes. Jeg er svær fra før og har bekymret meg over evnt. sv.diabetes. Jordmor forklarte meg det slik at siden dette er andre gangen jeg går gravid, "husker" kroppen at den har vært gravid og at vi lettere blir stor i magen til å gegynne med. Hun trodde at jeg ville være den Str. lengre men ikke nødvendigvis bli så mye større på slutten en sist gang. Foreløpig stemmer dette for meg for jeg har i de siste 6 ukene hatt samme omfang på magen. Jeg tror det bare går mer i rykk og napp denne gangen jeg
ariel 78 Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Jeg var også stor andre gangen og fikk maange kommentarer på det.Og det var ikke det at jeg spiste så mye,la bare på meg 10 kg.Men fikk alikevel en baby på nærmere 5 kg.Vet du om babyen er stor da?Jeg fikk først vite at han var litt større enn gjennomsnittet,men så bare økte det for hver kontroll jeg var på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå