Gå til innhold

Mitt andre barn kom til verden 21.mai!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt gikk sååå bra.

Små rier begynte i tretiden. Klokken syv dro vi til sykehuset og jeg fikk målt riene og hjertelyd. Alt var helt i begynnelsen, så mannen min og jeg dusjet og spsite frokost. Halv ni ble jeg så trøtt så jeg la meg litt for å sove. Klokken halv elleve stod jeg opp og da kom riene for fullt. Jeg fikk sterilt vann i ryggen, guuuud det svei men det hjalp helt utrolig. Men jeg hadde så utrolig vondt der nede, akkurat som om jeg kjente at mormunnen ble dratt til side. Jeg brukte lystgassen flittig selv om jeg egentlig ønsket en helt naturlig fødsel som sist. Men men...denne fødselen var mye mer intens. Vannet mitt gikk klokken 11.10 og da la jeg meg opp i senga, halvveis sittende på siden. Veldig god stilling forøvrig, sist stod jeg under heløe fødselen men nå følte jeg at det ville gå for fort. De skulle absolutt måle riene og hjertelyd da jeg kom opp isenga, men den måtte fort av for det var utrolig ubehagelig mens riene var så vonde. Plutselig kjente jeg trykketrang og jordmorstudenten sa at det var ikke rart for her var det full åpning. Så fort det gikk tenkte jeg, ikke rart det var vondt og intenst. Hun hentet en jordmor og en barnepleier. Da jeg kjente den første pressrien turte jeg ikke helt å følge den, men dasa de at jeg skulle presse på og guuuuud så godt det var!! Ikke vondt engang, det var bare herlig å kjenne den trangen til å presse(hadde ingen pressrier forrige gang, måtte presse av egne krefter). På andre pressri måtte jeg stoppe mitt i rien for det gikk for fort, og det var skikkelig vanskelig, men jeg klarte det. På totalt fire pressrier var hun ute og klokken hadde slått 12.18. Så jeg fødte på en time og ingen rifter. Helt utrolig fin fødsel altså. Jeg var helt fin i formen etterpå og. Noen helt annet en forrige fødsel selv om den var helt grei den og. Hvis jeg skal få et barn nr tre kommer jeg ikke til å grue meg i det hele tatt. Lytt til kroppen damer og fortell rett ut hvordan dere vil ha det. Da får dere den tryggheten dere trenger. Lykke til alle sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med babyen!

Godt å høre at ikke alle synes det er helt forferdelig å føde:)

 

Skrevet

Vilken fin historia! Gruer mig for min 3 födsel, enda har jag haft lette, snabbe födsler! Men nå föles det litt bedre!! Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...